علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



عامل منعکس نشدن پیشرفت‌های علمی ایران؛ نبود زیرساخت و قوانین دست پاگیر


به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکترعلی داودی روز شنبه درنشست خبری کنگره انجمن دندانپزشکی افزود: ترکیه و امارات که سال‌ها با ما به لحاظ دانش و مهارت‌های دندانپزشکی فاصله دارند، کنگره‌هایی با استانداردهای بین‌المللی برگزار می‌کنند که در کشور ما این گونه نیست و بخش مهم علت آن به نبود زیرساخت‌های لازم بازمی‌گردد.

*** برج میلاد و سالن اجلاس سران مکان مناسبی برای برگزاری کنگره ها نیستند
دبیر اجرایی کنگره دندانپزشکی با تاکید براینکه برج میلاد و سالن اجلاس سران مکان مناسبی برای این گونه کنگره‌ها نیستند، اظهار کرد: همزمان با برگزاری این کنگره، کنگره منطقه‌ای آسیا پاسیفیک (FDI) و سی و چهارمین کنگره جهانی (ICOI) برگزار می‌شود، اما از آنجایی که کنگره در سالن اجلاس سران و نمایشگاه آن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، این از هم گسستگی مانع از بازتاب پیشرفت‌های دندانپزشکی ایران می شود.
وی افزود: در 6 سالن سخنرانی‌های این کنگره و در چهار سالن کارگاه‌های عملی آن ارائه می‌شود. همچنین در نمایشگاه بین‌المللی، نمایشگاه مربوط به این کنگره در 6 سالن و مساحتی بالغ بر هفت هزار مترمربع برپا می‌شود.
وی همچنین به مقررات دست و پاگیر به‌عنوان مانعی دیگر دربرگزاری کنگره‌های علمی اشاره کرد وگفت: تبلیغات سوعلیه ایران نیز عامل دیگری برای جلوگیری از ورود متخصصان و افراد مشهورعلمی به ایران می‌شود.
داودی افزود:البته در شرایط کنونی (پسابرجام) سعی شده است که دندانپزشکان مشهور خارجی به ایران دعوت شوند.
وی هدف از برگزاری این کنگره را بالابردن سطح علمی متخصصان و بالابردن سطح مهارت‌های علمی آنها عنوان کرد و افزود: به طور کلی 56 سخنران خارجی در این کنگره به ارائه آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه می‌‌پردازند، 100 پنل دو ساعته در موضوعات مختلف و 42 کارگاه عملی در جریان برگزاری این کنگره ارائه می‌شود.
به گفته وی، تاکنون پنج هزار نفر از متخصصان برای شرکت در این کنگره ثبت‌نام کرده‌اند و 500 سخنران داخلی و مدیر پنل در این کنگره به ارائه تازه‌ترین دستاوردها می‌پردازند.
پنجاه و ششمین کنگره انجمن دندانپزشکان ایران از 27 تا 31 اردیبهشت در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
علمی ** 1834 ** 3053**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیشرفت های علمی ایران از سال 1357 تا کنون...