سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اروپا در آستانه موج تازه‌ای از ترور داعش قرار دارد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "پیتر نویمن"، از کارشناسان ترور و مسائل سیاسی و استاد مطالعات امنیت در کینگ کالج لندن و رئیس مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی (ICSR) در گفتگو با روزنامه "میتل دویچه سایتونگ" در پاسخ به این پرسش که آیا شما انتظار یک حمله تروریستی با این ابعاد را در فرانسه داشتید گفت: خیر، این حملات من را غافلگیر کرده است. استراتژی داعش تا به حال این بود که بخصوص بر حملات تروریستی از طریق افراد و به اصطلاح گرگ های تنها تاکید داشت بدون اینکه خود را برای این منظور از قبل آماده کند. اینکه داعش بتواند چنین حملات تروریستی پیچیده ای را اجرا کند را من در یک تا دو سال آینده انتظار نداشتم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا این حملات یک نقطه عطف مانند حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا است گفت: این یک تغییر چشمگیر در تاکتیک و نه لزوما استراتژی است. بنابراین داعش از ماه سپتامبر سال گذشته می گفت که می خواهد حملات تروریستی در اروپا انجام دهد. آنچه که تغییر کرده است وسعت، شدت و این واقعیت است که داعش آشکارا به سازمندهی این گونه اقدامات کمک می کند.

"نویمن" اروپا را در آستانه موج دیگری از ترور ارزیابی کرده و با ابراز نگرانی در این باره گفت:  با توجه به وسعت نیروهای فراوانی که از اروپا به سوریه و عراق رفته اند و کسانی که مشتاقانه در داخل اروپا از داعش حمایت می کنند برای من همواره واضح بود که اینجا اتفاقاتی در شرف وقوع است. شاید امروز یا فردا یک حمله تروریستی در یک شهر آلمان وجود نداشته باشد، اما این مسئله حداقل دو دهه و یک نسل کامل را به خود مشغول کرده و ما را در معرض خطر قرار می دهد.این کارشناس برجسته غربی در بخش دیگری از این گفتگو درباره عوامل انتحاری داعش که تقریبا همواره مبارزان اروپایی بوده اند گفت: تقریبا حدود 5 هزار اروپایی که در بین آن ها 800 آلمانی وجود دارند به داعش پیوسته اند. بیش از 25 تا چهل درصد این انسان ها بعضا دوباره به وطن خود باز می گردند. اکثر آن ها قبل از اینکه به مناطق جنگی سفر کنند حتی یک بار سلاح به دست نگرفته اند. بنابراین آن ها به عنوان سرباز برای داعش کار آیی ندارند و احتمالا بیشتر یک باری روی دوش داعش هستند تا عناصری برای تقویت آن.

وی از جذابیت این افراد برای داعش به منظور استفاده از آن ها در حملات انتحاری سخن گفته و تاکید کرد که این افراد گوشت دم توپی برای چنین ماموریت های داعش هستند که می سوزند.

نویمن در بخش دیگری از این مطلب درباره مخلوط شدن بحث های این حملات تروریستی با مسئله پناهندگان و شرایط قابل انفجاری که ایجاد می کند هشدار داده و گفت: در واقع درباره نفوذ گسترده داعش در پناهندگان تا به حال هیچ گونه شواهدی وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد این که در کل همه پناهندگان را مسئول چنین حملات و شرایطی بدانیم یک خطا است چرا که بسیاری از آن ها کسانی هستند که از داعش فرار کرده اند.

انتهای پیام/  


ویدیو مرتبط :
جهان در آستانه ظهور در چه شرایطی قرار دارد؟