علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رتبه بندی موضوعی تایمز در حوزه علوم فیزیک اعلام شد


به گزارش ایرنا از دفترعلم سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، سهم آمریکا در این رتبه بندی، 35 دانشگاه است، اما سهم آن کشور در سال گذشته 42 دانشگاه بود. کشور کانادا نیز در این رتبه بندی همانند سال گذشته چهار دانشگاه دارا بوده است.
در قاره اروپا، انگلیس با 11، آلمان با 10 ، هلند، سوییس و فرانسه هرکدام با پنج و سوئد و روسیه با سه و ایتالیا با یک دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند. همچنین در قاره آسیا، چین با چهار، کره جنوبی، استرالیا و هنگ کنگ هرکدام با سه، ژاپن و سنگاپور با دو و تایوان با یک، دانشگاه در این رتبه بندی حضور دارند.
براساس این رتبه بندی، 10 دانشگاه برتر جهان در حوزه علوم فیزیک در دو کشور آمریکا و انگلیس قرار دارد. سهم آمریکا 8 و انگلیس دو دانشگاه است. شرط ورود یک موسسه یا دانشگاه در این رتبه بندی آنست که تعداد انتشارات آن حداقل 200 مقاله به ازای هر سال در طول پنج سال مورد بررسی منتشر کرده باشد. اما این تعداد برای رتبه بندی های موضوعی به 100 و 50 به ترتیب برای حوزه های پرمقاله و کم مقاله مثل علوم فیزیک در نظر گرفته می شود.
علاوه بر این برخی صلاح دیدهای تحریریه، مثلا اینکه از موسسه مورد بررسی انتظار می رود حداقل 10درصد کارکنانش در حوزه مرتبط فعال باشند.
رتبه بندی این تامیز در حوزه علوم فیزیک براساس شاخص های آموزش، تحقیقات، استنادات، چشم انداز بین المللی و درآمد صنعت انجام گرفته است.
علمی (1) ** 1201 ** 1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
معاون پژوهشی وزیر علوم: رتبه علمی ایران ظرف 25 سال از رتبه 58 به 15 رسیده که شاهکار است