سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عبدالحسین نفیسی در اجرای برنامه نظام جدید آموزش متوسطه نقش‌آفرین بود


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آیین نکوداشت عبدالحسین نفیسی به پاس نیم قرن تلاش وی برای توسعه آموزش امروز با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در سالن اجتماعات این وزارتخانه برگزار شد.

علیرضا عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در سخنانی اظهارداشت: در جامعه‌ای که از تلاش شایستگان تقدیر شود نشانی از بزرگی، اقتدار و عزت آن جامعه برای ارزش‌گذاری به نخبگان خویش است.

وی ادامه داد: عبدالحسین نفیسی که به روایت خود کارشناسی پژوهش در حوزه اقتصاد و آموزش است در اجرای برنامه نظام جدید آموزش متوسطه نقش‌آفرین بود و ارزش این جلسه به دو دلیل است یکی نکوداشت و بزرگداشت انسان‌های ماندگار الهام‌بخش تحکیم و الگوسازی از آن ویژگی‌ها در جامعه است و دوم اینکه پاسداشت از عبدالحسین نفیسی به جهت فعالیت‌های وی در عرصه و ساحت آموزش و پرورش است، عرصه‌ای که امروز به عنوان اساسی‌ترین زیرساخت توسعه در تمدن اسلامی در جهان معاصر به شمار می‌آید.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش یادآور شد: امروز نفیسی به پاس نیم قرن زحمات در این برهه از تاریخ کشورمان در وزارت آموزش و پرورش مورد قدردانی قرار می‌گیرد و از او سپاسگذاریم که از روزهای جوانی فعالیت خود را از اقتصاد و آموزش در آموزش و پرورش انجام داد و در برنامه اول، دوم، سوم و چهارم بعد از انقلاب مشارکت جدی داشت.

عصاره نفیسی عضو موثر اولین شورای تغییر نظام آموزش و پرورش بوده است و در کنار افرادی همچون فانی، حداد عادل و علاقه‌مندان به عنوان عضو کلیدی تغییر بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور بوده است.

وی با بیان اینکه نفیسی در طراحی آموزش فنی و حرفه‌ای تدبیرگر اساسی بود و در تدوین لایحه نظام آموزش عالی مشارکت جدی داشت، گفت: وی در تدوین آموزش و پرورش سال 1400 یعنی برنامه استراتژیک وزارت آموزش و پرورش در 7 جلد یک مستندساز اصلی در نظام آموزش و پرورش کشور است و کسی است که دانشنامه 4 جلدی اقتصاد آموزش و پرورش که امروز مرجع برنامه‌ریزی آموزشی و طراحی نظام آموزش فنی و حرفه‌ای است را طراحی کرد.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اضافه کرد: مسئولیت شورای راهبردی فاوا در آموزش و پرورش را بر عهده داشت و در مشارکت در تدوین سند ملی آموزش و پرورش نقش کلیدی در زیر نظام‌ها را بر عهده دارد.

عصاره خاطرنشان کرد: نفیسی در تحریریه قدیمی‌ترین مجله یعنی فصل‌نامه تعلیم و تربیت حضور داشت و هم‌اکنون نیز در این تحریریه مجله قدیمی نقش‌آفرینی کرده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/LQVKV4


ویدیو مرتبط :
نقش آفرین leizer stamp