سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تقدیر از ۶ الگوی برتر عرصه تعلیم و تربیت/ از همسر شهید احمدی‌ روشن تا معلم جانبار ۷۰ درصد


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، کانون مدارس اسلامی به مناسب هفته بزرگداشت مقام معلم همایش تجلیل و از پیشکسوتان تعلیم و تربیت اسلامی با شعار معلم الگوی تربیت اسلامی برگزار کرد.

محمود فرشیدی دبیرکل کانون مدارس اسلامی کشور در گفت وگو با خبرنگار فارس در خصوص این همایش اظهار داشت: معلمان پرچمدار تربیت جامعه و نسل صالح هستند و در این مراسم از پیشکسوتانی که در عرصه تعلیم و تربیت خدمات بی نظیری داشته‌اند تقدیر به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: کانون مدارس اسلامی کشور الگویی مناسب برای تمام مدارس است و در این مدارس علاوه بر جدیت در روش‌های تدریس نسبت به آرمان های انقلاب و اسلامی نیز حساسیت و برنامه وجود دارد.

به گزارش فارس، در این مراسم از خانم فاطمه بلوری کاشانی همسر شهید مصطفی احمدی روشن تقدیر به عمل آمد.

وی که معلم شیمی است اظهار داشت: نسل امروز به دنبال الگوی مناسب است و ما نتوانسته‌ایم الگوی خوبی را به آنان ارائه کنیم.

بلوری کاشانی افزود: وظیفه معلمان معرفی الگوهای برتر به دانش آموزان است و جای معرفی شهدا در کتب درسی خالی است. بنابراین معلمان و آموزش و پرورش باید برای زنده کردن حس ما می‌توانیم و نیز اعتماد به نفس در بین جوانان تلاش کنند. 

فرد دیگری که در این مراسم از وی تقدیر به عمل آمد فریده خزعل بلبکی (حدادیان) بود. وی از چهره‌های شناخته شده و مدیران فعال در عرصه تاسیس و  اداره مدارس اسلامی در تهران است. دبیر و معاون مدرسه راهنمایی روشنگر بنیاد فرهنگی شاهچراغ، مدیر دبیرستان روشنگر، عضو موسسین مدارس غیر انتفاعی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش و کسب عنوان معلم ماندگار از جمله اقدامات وی است.

وی در این مراسم اظهار داشت: درد اصلی ما تربیت معلم است چرا که معلمان وظایف سنگینی برعهده داشته و اگر مناسب تربیت شوند نظام تعلیم و تربیت کشور را ارتقا خواهند داد.

همچنین سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی فرد دیگری بود که در این مراسم از وی تقدیر به عمل آمد. مولف کتاب بینش مطهر، پژوهش در مورد تدبر و تفسیر و مسئولیت گزینش دانشگاه امام صادق از جمله سوابق آموزشی و اشتغالی وی است.

وی در این مراسم در خصوص آشنایی بیشتر دانش آموزان با افکار شهید مطهری مطالبی بیان کرد و افزود: برای آن شهید والامقام همایش و سمینارهای بسیاری انجام می‌شود اما متاسفانه با افکار و آثار وی هیچ شناختی وجود ندارد. 

فرد دیگری که از وی تقدیر به عمل آمد مهدی تجر معلم آزاده و جانباز بود. وی در سال 66 در منطقه عملیاتی غرب کشور در اثر اصابت گلوله آرپی جی از ناحیه هر دو پا مجروح و در نهایت منجر به قطع هر دو پا از بالای زانو گردید و پس از مجروحیت به مدت 24 ساعت در کانال عراقی‌ها بود که سرانجام اسیر شد. این جانباز سه سال در زندان‌های عراق اسیر بود و زمانی که به وطن پا گذاشت به شغل شریف معلمی روی ‌آورد و به دلیل عشق به معلمین هیچ گاه مسئولیت اجرایی را نپذیرفت.

تجر در این همایش گفت: با وجود مخالفت‌های بسیار هیچ گاه شغل معلمی را کنار نگذاشتم و اگر خداوند دوباره عمر دیگری به من بدهد باز معلم خواهم شد.

همچنین در این مراسم از مرحوم حاج حمید دادگسترنیا موسس مجتمع هدایت میزان تقدیر به عمل آمد. پدر وی در این همایش در خصوص روحیات و شخصیت فرزند مرحومش سخنانی بیان کرد.

غلامحسین حیدری آخرین فردی بود که در این همایش از وی تقدیر به عمل آمد. رئیس هیات مدیره مکتب نرجس و مدارس مشکات خراسان و دبیر کانون مدارس اسلامی استان خراسان رضوی از جمله سوابق وی بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
خاطره ای از همسر شهید مصطفی احمدی روشن