سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جزییات پروانه TD-LTE اعم از حق‌السهم و ارزش لایسنس


جزییات پروانه TD-LTE اعم از حق‌السهم و ارزش لایسنس

اصول حاکم بر پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی توسط کمیسیون تنظیم مقرات ارتباطات تشریح شد.

تسنیم/ اصول حاکم بر پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی توسط کمیسیون تنظیم مقرات ارتباطات تشریح شد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با عنایت به لزوم توسعه خدمات باند پهن ثابت در کشور به موازات توسعه خدمات باند پهن همراه و تقویت فضای رقابتی و به منظور استفاده بهینه از منابع محدود خدادادی طیف فرکانسی و طبق بند ماده 15 مصوبه شماره 2 جلسه 206، این کمیسیون در جلسه شماره 222 پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را در خصوص اصاول حاکم بر پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه ثابت بی‌سیم ‌برای ارائه خدمات عمده فروشی بررسی و به شرح زیر تصویب کرد.

ایجاد بستر ارتباطی از سوی دارنده پروانه که امکان ارایه هرگونه خدمت دسترسی رادیویی را مستقل از فناوری، برای دارندگان سایر پروانه‌های مجاز در چارچوب قرارداد عمده‌فروشی و قوانین و مقررات جاری کشور امکانپذیر می‌کند از جمله خدمات مطرح در این پروانه است.

طبق تبصره موجود در این پروانه، خدمات موضوع پروانه می‌تواند ترابردپذیر به این معنی که جابجایی مکانی از طریق نقاط مختلف شبکه موضوع پروانه، امکان بهره‌برداری از خدمات مورد نظر برای مشترک امکانپذیر باشد.

شرایط و ضوابط اعطای پروانه نیز به این شرح است:

1. سازمان تنظیم مقررات در چارچوب این مصوبه، پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه ثابت بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده فروشی صادر می کند. باندهای فرکانسی تعیین شده در جدول بخش تصاویر با داپلکسینگ تقسیم زمانی (TDD) به دارندگان پروانه واگذار می‌شود.

2. اعطای پروانه به شیوه مزایده و طبق ضوابط اختصاصی تعیین شده در این اصول حاکم و پیوست شماره 1 این مصوبه خواهد بود. در این مزایده یک شرکت در هر گروه به عنوان برنده مزایده انتخاب خواهد شد.

حق امتیاز و تسهمی درآمد و مبالغ تضمین شده نیز به شرح زیر است:

1. مبلغ پایه حق امتیاز برای هر یک از گروه‌های A، B و C به شرح جدول بخش تصاویر تعیین می‌شود.

2. پس از تعیین و اعلام برنده، برندگان مزایده در گروه‌های A و B می‌توانند حداکثر یک (1) ماه پس از اعلام از سوی سازمان تنظیم مقررات به عنوان برنده مزایده، با اضافه کردن هر یک از دارندگان پروانه FCP با حداقل سهم 10 درصد علاوه بر دارندگان پروانه شرکت کننده در کنسرسیوم متقاضی، از تخفیف 10 درصدی مابه‌التفاوت مبلغ حق امتیاز بدست آمده در مزایده و پایه بهره‌مند شوند.

3. برنده مزایده باید 40 درصد مبلغ حق امتیاز تعیین شده در مزایده را در زمان صدور پروانه و مابقی را حداکثر تا پایان سال اول پرداخت کند.

4. مبالغ تسهیم درآمد در هر یک از گروههای A، B و C در هر سال شمسی 10 درصد تعیین می‌شود که توسط دارنده پروانه باید پرداخت شود.

5. مبالغ تضمین شده تسهیم درآمد بابت هر سال شمسی به شرح مبالغ تعیین شده در جداول بخش تصاویر خواهد بود.

شرایط متقاضیان نیز باید به شرح زیر باشد:

1. متقاضی دریافت پروانه در گروه A باید کنسرسیومی متشکل از حداقل سه شرکت از بین دارندگان پروانه FCP و دارنده پروانه FTTx باشد که در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شده است، به گونه‌ای که حداقل شصت درصد ( 60 %) سهام متقاضی متعلق به دارندگان پروانه مذکور شرکت کننده در کنسرسیوم متقاضی باشد.

2. متقاضی دریافت پروانه در گروه B باید کنسرسیومی متشکل از بین دارندگان FWA (پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت) یا شبکه تلفن همراه باشد که در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شده است، به گونه‌ای که حداقل شصت درصد سهام متقاضی متعلق به دارندگان پروانه مذکور شرکت کننده در کنسرسیوم باشد.

3. متقاضی دریافت پروانه در گروه C باید دارای یکی از پروانه‌های FCP، پروانه FTTx، پروانه FWA یا شبکه تلفن همراه یا کنسرسیومی از بین این دسته از دارندگان پروانه، که در دفترخانه اسناد رسمی ثبت شده است، باشد.

مدت زمان اعتبار این پروانه‌ها در هر یک‌ ا ز گروه‌های A، B و C، 10 سال از تاریخ لازم‌الاجراشدن پروانه است. تمدید پروانه بعد از پایان مهلت اعتبار مهلت طبق شرایط مصوب کمیسیون خواهد بود.

برای اطلاع از جزئیات به این لینک مراجعه کنید.


ویدیو مرتبط :
اموزش راهنمای خرید مودم های power router , 4G , TD-LTE - بخش 1