سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نایب رئیس اتاق تهران: تحقق رشد پنج درصدی به 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد


نایب رئیس اتاق تهران: تحقق رشد پنج درصدی به 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داردایرنا/ نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: اگر قرار است براساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، رشد حدود پنج درصدی تحقق یابد، باید 35 تا 40 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در کشور انجام شود.

مهدی جهانگیری در نخستین نشست ستاد اقتصادی پساتحریم اتاق تهران افزود: در ماه‌های گذشته، اظهارنظرهای بسیاری انجام شده و هیات‌های تجاری بسیاری راهی ایران شدند و اکنون موضوع سرمایه‌گذاری به بحث روز تبدیل شده است.
جهانگیری همچنین با اشاره به نامگذاری سال 1395 به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در سال جدید نیز اقتصاد را موضوعی حائز اهمیت دانستند و به اقتصاد مقاومتی عملیاتی‌تر نگریسته‌اند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ستاد اقتصادی پساتحریم باید از غوطه ور شدن در بروکراسی مرسوم اداری پرهیز کند، افزود: باید اقداماتی صورت پذیرد که منتج به سرمایه‌گذاری در کشور شود؛ بر این اساس لازم است پیشنهادهای عملیاتی برای ایجاد تحرک در تولید، تسهیل تجارت، رونق بازار سرمایه و اصلاح نظام پولی ارائه کنیم.
وی با تاکید بر شناخت بازارهای هدف و اتخاذ تدابیری برای ورود به این بازارها گفت: کمیته بین‌الملل ستاد باید به صورت تخصصی، مزیت‌های کشور را برای شراکت با دیگر کشورها مورد بررسی قرار دهد و در این فرآیند شرکت های صاحب صلاحیت در زمینه های مختلف را برای توسعه همکاری‌ با این کشورها معرفی کند.

** برگزاری همایش مشترک ایران و ایتالیا در ماه آینده
در ادامه این نشست، محمدرضا بختیاری رئیس کمیته بین‌الملل ستاد اقتصادی پساتحریم اتاق تهران، گزارشی از تصمیم ها و اقدام های کمیته متبوع خود ارائه کرد و گفت: توافق های ما با گروه اقتصادی امبروزتی از ایتالیا، برای برگزاری یک همایش اقتصادی در 27 اردیبهشت ماه در حال نهایی شدن است.
وی افزود: این همایش قرار است با حضور بیش از50 نفر از رئیسان شرکت‌های بزرگ ایتالیایی برگزار شود و برای آن نشست های تخصصی با موضوع های انرژی، معدن، فولاد، حمل‌و‌نقل، بیمه و مسایل مالی، فرهنگی و گردشگری پیش‌بینی شده است.
بختیاری اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف کمیته، اولویت‌بندی بخش‌هایی همچون نفت، معدن، حمل‌و‌نقل و گردشگری برای جذب تکنولوژی و سرمایه به عنوان اقدامات فوری در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.
وی افزود: پذیرش خبرنگاران خارجی، استفاده از ظرفیت دیپلماسی کشور، همراهی بخش خصوصی در سفرهای دیپلماتیک و سیاسی، برگزاری نشست‌های دوره‌ای با سفیران داخلی و خارجی از جمله اقدامات پیش‌بینی شده است؛ اما در افق بلندمدت، اقدامات زیرساختی ازجمله بازنگری در مقررات و ضوابط سرمایه‌گذاری، ایجاد هماهنگی بیشتر میان دولت و بخش خصوصی، عضویت در سازمان جهانی تجارت، توجه بیشتر به بنگاه‌های کوچک و متوسط و دسته‌بندی شرکت‌های عضو اتاق برای ارتباط با شرکت‌های همگن در سایر کشورها مدنظر قرار گرفته است.
بختیاری همچنین با بیان اینکه دوره پساتحریم کوتاه خواهد بود، گفت: شناسایی کشورهای سرمایه‌ گذار، استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، بهره‌گیری از خدمات فنی و مهندسی خارج از ایران از دیگر مواردی است که در این دوره مورد توجه قرار می گیرد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
سرمایه گذاری آلمانی ها در ایران از زبان رئیس اتاق تهران