سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برپایی غرفه فرهنگی کودکان در عراق/ توزیع کتابچه‌های مخصوص اربعین در راهپیمایی


حجت‌الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، در خصوص اقدامات بعثه مقام معظم رهبری در زمینه توزیع محصولات فرهنگی در ایام اربعین گفت: در کمیته فرهنگی ستاد اربعین بخشی به نام محصولات فرهنگی وجود دارد که در 2 بخش فعالیت می‌کند.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: بخش اول در زمینه کودک و نوجوان است و بخش دوم در زمینه بزرگسالان است که محصولاتی برای هر دو گروه سنی تهیه شده است و در ایام اربعین میان زائران توزیع می‌شود.

وی در خصوص فعالیت فرهنگی در زمینه کودک و نوجوان گفت: غرفه‌هایی در مرز مهران، نجف، بین راه و کربلا برای کودکان و نوجوانان تعبیه شده‌است که در آن به زبان‌های عربی و فارسی واقعه عاشورا روایت می‌شود و کتابهایی برای کودکان و نوجوانان در قالب رنگ‌آمیزی تهیه شده است که به صورت تصویری داستان عاشورا را روایت می‌کند.

حاجی‌ابراهیمی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی برای بزرگسالان گفت: محصولات فرهنگی برای بزرگسالان در چند دسته و به زبان‌های گوناگون تهیه شده‌ است. کتابهایی با قطع جیبی و با حجم کم به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی در زمینه ادعیه مربوط به سفر اربعین و مقدمات لازم از قبیل آداب زیارت در نقطه صفر مرزی و بین‌راه در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: ما آماده‌ایم تا تمام محصولات فرهنگی مخصوص اربعین را در اختیار مجموعه‌های گوناگون قرار دهیم تا آنها با نام خود این محصولات را منتشر کنند و در اختیار زائران اباعبدالله الحسین(ع) قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به کانال تلگرام اربعین تصریح کرد: در این کانال مطالب به سرعت و دقت درباره بایدها و نبایدهای سفر، آداب و اسرار زیارت، احکام اربعین و ادعیه این روز، نکات امنیتی و بهداشتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
راهپیمایی دختر بچه در راهپیمایی اربعین