سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اخذ"استانداردهای بین‌المللی" مانع جدی فروش محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان


احمد شربتیان در گفت‌وگو با خبرنگار علمی تسنیم درباره مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان برای فروش محصولات خود اظهار داشت: هزینه‌های بالای اخذ استانداردهای بین‌المللی مانع جدی ما برای قرار گرفتن در لیست تأمین‌کنندگان مجاز شرکت‌های داخلی و صادرات است.

رئیس هیئت مدیرۀ شرکت آباد فناور شریف، دریافت این استانداردها را منوط به ارسال محصولات به خارج از کشور عنوان کرد و افزود: این امر هزینه‌های سنگین مالی به میزان هزینۀ تحقیق و توسعه(R&D) برای ما در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: تمام داستان به همین جا ختم نمی‌شود و اگر محصولی پس از ارسال با کوچکترین مشکل فنی مواجه شود با عودت آن به شرکت مبدأ، هزینۀ مضاعفی متوجه درخواست‌کننده خواهد شد.

شربتیان به انواع مختلف استانداردهای مورد قبول شرکت‌های متقاضی اشاره کرد و گفت: به طور معمول در شرکت‌های خریدار محصولات فناورانهT شیوه‌های مختلفی برای اطمینان از استاندارد بودن این محصولات وجود دارد؛ در برخی از این شرکت‌ها، خود شرکت اقدام به آزمون یک محصول می‌کند و یا گزارش مکتوب آزمایشگاه‌های داخلی را می‌پذیرند اما در حالت دیگر صرفاً محصولی از  اعتبار کافی برخوردار است که توانسته‌ باشد مجوزهای لازم را از مراکز بین‌المللی کسب کند. 

وی افزود: در بیشتر شرکت‌های داخلی، تنها ارائه استانداردهای بین‌المللی پیش‌شرط قرار گرفتن تولیدکنندگان در لیست تأمین‌کنندگان مجاز است اما در وضعیت کنونی این درخواست، بار مالی سنگینی را برای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان در پی دارد.

رئیس هیئت مدیرۀ این شرکت دانش‌بنیان درباره پیامدهای عدم دریافت این استانداردها خاطرنشان کرد: این امر سبب می‌شود بازار فروش محصولات بسیار محدود شود و تنها شرکت‌های داخلی و آن هم در صورت ضرورت و شرایط خاص، اقدام به خرید از ما کنند.

شربتیان تلاش برای فروش تولیدات شرکت‌های دانش بنیان را قرار گرفتن در دور باطل خواند و تشریح کرد: برای آنکه بتوانید محصول خود را بفروشید باید در لیست تأمین‌کنندگان مجاز یک شرکت قرار گیرید؛ پیش از آن شما باید لیست مشتریان خود را ارائه دهید، بی‌شک مشتریان سابق هم بدون ارائه استاندارد، وارد عقدقرارداد نخواهندشد و این به این معنی است که هیچ‌گاه فرصتی برای فروش محصول خود نخواهید داشت.

وی به مدیران صنعتی و ملی توصیه کرد برای استفاده از توان داخلی  ریسک‌های موجود را بپذیرند و اطمینان داشته‌ باشند که از این طریق فوائد زیادی نصیب کشور خواهد شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟