سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدوین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برمبنای شعار سال


رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با تاکید بر اینکه تمامی برنامه های این دانشگاه در راستای تحقق شعار سال تدوین شده، گفت: کارگروهی برای بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شده و این کارگروه در حال جمع بندی برنامه ها هستند و تا یک ماه آینده اجرای برنامه های دانشگاه در راستای تحقق شعار سال آغاز می‌شود.

دکتر غلامرضا اصغری در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، با تاکید بر اینکه در حال بررسی راهکارهای اجرایی شدن شعار سال در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم افزود: بر اساس ابلاغ صورت گرفته تیمی با کمک همکاران از رشته های مختلف و همچنین رشته هایی که دیدگاهی در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شده است. در همین راستا چندین جلسه نیز تشکیل جلسه دادیم و مفهوم اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مورد بررسی قرار گرفت و دنبال راهکارهایی هستیم که بتوانیم ترجمان اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت را محقق کنیم.

وی در ادامه توجه با مباحث پیشگیری در حوزه سلامت را از مهم ترین راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در دانشگاههای علوم پزشکی دانست و تصریح کرد: متاسفانه 90درصد هزینه های سلامت به درمان اختصاص داده است چرا که هزینه های درمان بسیار بالاست هر چه ما بتوانیم در این زمینه موفق شویم به اقتصاد مقاومتی کمک کرده‌ایم. بنابراین ما در کارگروه بررسی راهکارهای عملیاتی کردن شعار سال، دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم در بحث پیشگیری، به سلامت جامعه کمک و راهکارهای لازم را اتخاذ کنیم تا مردم کمتر بیمار و نیازمند درمان شوند.

دکتر اصغری یادآور شد:‌ برنامه های کارگروه نحوه عملیاتی کردن شعار سال تا یک ماه دیگر ارائه خواهد شد و از سه ماه دوم سال بطور جدی اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عملیاتی خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: ارایه برنامه های آموزشی در حوزه سلامت به جامعه یا افزایش سواد سلامت مردم، یکی از راههای پیشگیری است تا زمانی که امر خودآگاهی توسط آموزش و توانمند سازی بیماران در جامعه جدی گرفته نشود نمی توان در حوزه سلامت، اقتصادی عمل کرد. باید نوعی فرهنگ خودمراقبتی در جامعه رایج شود، تا مانع بیماری کسانی که ریسک بیماری دارند شویم.

وی همچنین به دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه تحول در حوزه آموزش از دیگر برنامه های آموزشی این دانشگاه است که در این راستا یک سری بسته های مشخصی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده است و اجرای بخشی از این برنامه به منطقه 7 که شامل دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان، یزد، شهرکرد و کاشان سپرده شده است که البته این برنامه ها نیز در راستای تحقق شعار سال تدوین شده اند.

دکتر اصغری در پایان از برنامه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای راه اندازی رشته های جدید خبر داد و گفت،: این دانشگاه در نظر دارد رشته های بین رشته ای خود را گسترش دهد. در این زمینه پیشنهاد راه اندازی چندین رشته برای سال جاری را به شورای گسترش آموزش وزارت بهداشت دادیم که به محض تصویب در این شورا، برای مهر ماه جاری دانشجو پذیرش خواهیم کرد که دکترای مهندسی پزشکی و بینایی سنجی از جمله این رشته ها است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شهدای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان