سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نیازمند خلاقیت و سرمایه گذاری در بخش بسته بندی محصولات کشاورزی هستیم


قربانعلی سعادت شامگاه شنبه در نشست با تعاونی ها و تشکل های بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی افزود: باغداران و سردخانه داران باید با خلاقیت و سرمایه گذاری در این بخش محصولاتی با کیفیت ارائه کنند چرا که برای حضور و نفوذ در بازارهای منطقه و توسعه صادرات، محصولات کشاورزی و باغی استان باید دارای کیفیت و تنوع تولید باشد.
سعادت با انتقاد از نرخ بالای بهره های بانکی بیان کرد: سال گذشته از سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در بخش بسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی با ارائه تسهیلات دعوت به همکاری شد که به علل مختلف کسی اعلام آمادگی نکرد.
وی گفت: استفاده از واریته ها و گونه جدید در کشت محصولات باغی و زراعی نیز که دارای بهره وری بالا بوده و می توانند راندمان تولید را ارتقا دهند، از ملزوماتی است که باید تولید کنندگان این بخش مد نظر داشته باشند.
استاندار آذربایجان غربی به کارگیری شیوه های نوین کشاورزی را مهم عنوان کرد و با اشاره به این که روش های سنتی تولید نیاز به تبدیل شدن به روش های مدرن و مکانیزه دارند، افزود: کشاورزی سنتی موجب شده تا میزان بهره وری در استان کاهش یابد.
وی با بیان اینکه کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی باید مد نظر تولید کنندگان باشد، اضافه کرد: به کارگیری دانش فنی و دستاوردهای علمی و پژوهشی، نیاز امروز کشاورزی استان است که باید با کمک تشکل ها و محققان کشاورزی، نسبت به ورود دانش فنی به بخش کشاورزی اقدام شود.
سعادت اظهار کرد: قسمت عمده ای از سرنوشت آذربایجان غربی هم اکنون در دست تشکل های کشاورزی بوده و سرنوشت هیچ استانی در کشور این چنین به بخش کشاورزی گره نخورده است.
وی با تاکید بر توسعه برنامه های ترویجی اضافه کرد: روش ها و یافته های جدید در بخش کشاورزی باید به کشاورزان انتقال داده شود و توسعه و ترویج فعالیت های اقتصادی در بخش تولید فرآورده های جدید زنبور عسل از جمله ژله رویال و سایر فراورده ها فرهنگ سازی و روشنگری شود.
سعادت با انتقاد از شرایط نامناسب تنظیم بازار محصولات کشاورزی نیز گفت: هم اکنون تنظیم بازار بر عهده جهاد کشاورزی است و باید این بخش ساماندهی شود.
در این نشست چهار ساعته، افزون بر 10 تن از مدیران عامل اتحادیه ها، تعاونی ها و تشکل های کشاورزی استان، مسائل و مشکلات خود را در حوزه های مختلف تولید، صادرات، بازاریابی را مطرح کردند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از استان هایی است که بخش عمده ای از شهروندان از طرق فعالیت در بخش کشاورزی امرار معاش می کنند به گونه ای که حدود 240 هزار بهره بردار در این بخش مشغول به کار هستند.
این استان دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده و سالانه 6.2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کند.
7125/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
محصولات کشاورزی - خشو