سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



غرویان به روانبخش آدرس داد: اتاق تفتیش عقاید طبقه منفی 2 موسسه


غرویان به روانبخش آدرس داد: اتاق تفتیش عقاید طبقه منفی 2 موسسه

آرمان/ یکشنبه سوم آبان بود که حجت‌الاسلام‌ محسن غرویان، عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی العالمیه، درباره کاندیداتوری سیدحسن خمینی مطالبی عنوان کرد که بازتاب‌های فراوانی در پی داشت. وی گفته بود، در دیداری که با آیت‌ا... عبدا... جوادی‌آملی داشته ایشان هم بر جایگاه علمی سیدحسن خمینی صحه گذاشتند. در پی آن، سایت صابرنیوز وابسته به حلقه رسانه‌ای پرتو، گزارشی را روی خروجی خود قرار داد که به بازخوانی ماجرای توبه غرویان در سال83 ‌پرداخته است. غرویان که زمانی شاگرد آیت‌ا... مصباح‌یزدی بود در مقابل این اقدام پرتوی‌ها، سکوت نکرد و در گفت‌وگویی زوایایی از چرایی جدا شدنش از موسسه مزبور را افشا کرد. او در این مصاحبه گفت: «مرا تهدید کردند که ماشینت را آتش می‌زنیم و به همسرت می‌گوییم با یک زن رابطه داشته‌ای. اینها توبه‌نامه‌ای اجباری از من منتشر کردند. اتاق‌های این زیرزمین به شکل اتاق‌های شکنجه ساواک طراحی شده است.»

این اظهارات شاگرد قدیمی آیت‌ا... مصباح‌یزدی، با واکنش حجت‌الاسلام قاسم روانبخش مواجه شد. وی جوابیه‌ای را از طریق تلگرام منتشرکرد. روانبخش نوشت: شکنجه‌گاهی که آقای غرویان ادعا می‌کند کجای موسسه است که از چشم هفت‌هزار شاگرد و استاد مخفی مانده و فقط ایشان دیده است؟! با این فرض خوب است دستگاه‌های مسئول نسبت به اینگونه اتهامات اقدام کنند و پاسخ لازم را از ایشان دریافت کنند. وی ادامه داد: اینجانب از دوستان صمیمی ایشان بودم و این را همه دوستان می‌دانند، به من گفت خواهش می‌کنم مصاحبه‌ای با من داشته باشید تا به نحوی از این حرف‌ها اظهار پشیمانی کنم. مصاحبه‌ای انجام شد و خود ایشان هم ملاحظه و تیتر مصاحبه نیز با خود ایشان هماهنگی شد که تیتر آن مصاحبه بود: «به خود آمده‌ام.» روانبخش اظهار کرد: چند روز قبل از آن، در جلسه کانون طلوع بودیم و علامه مصباح هم حضور داشتند، ناگهان آقای غرویان بلند بلند شروع به گریه کردن کرد و می‌گفت من علی‌محمد باب شدم، عباس افندی شدم، شیطان این حرف‌ها را در دهان من گذاشت البته فیلم آن نیز موجود است. مدتی گذشت انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز و ایشان از طرفداران آقای هاشمی‌رفسنجانی شدند و کم‌کم از موسسه به جامعه المصطفی و بعد از چندی به هیات علمی منصوب شدند و ارتباط خودش را با موسسه قطع کرد؛ حال نمی‌دانیم موسسه چه گناهی مرتکب شده که در این مدت 11ساله دایما به موسسه و دوستان قدیمی‌اش اهانت می‌کند؟!

پاسخ غرویان به اظهارات روانبخش

حجت‌الاسلام غرویان اما در پاسخ به این اظهارات گفت: آقای روانبخش چه مسئولیت رسمی در موسسه دارند که از جانب موسسه سخن می‌گویند؟ وی ادامه داد: من گفتم چنین اتاقی در موسسه وجود دارد و خود بنده را آنجا بردند و حرف‌های نامربوط و زشتی هم به من زده‌اند. این خبر است نه تحلیلی که آقای روانبخش و دیگران در این باره می‌گویند. غرویان به «آنا» گفت: مگر من درباره موسسه صحبت کرده‌ام؟ من درباره یک اقلیت صحبت می‌کنم. من همچنان احترام استاد مصباح را به عنوان استاد خودم نگه می‌دارم و حق استادی ایشان همچنان برایم محفوظ است. وی ادامه داد: این افراد در قضیه برجام مورد توبیخ قرار گرفتند و مقام معظم رهبری شخص آقای ظریف را به عنوان یک انسان متدین یاد کردند. اینها چون در برجام شکست خوردند و با آن طرح‌هایی که داشتند نتوانستند دولت را شکست بدهند، عصبانی هستند. غرویان گفت: این مباحث برای 11سال پیش است چه ربطی به الان داشت که اینها، دوباره آن را مطرح کردند؟ بنده فقط از کاندیداتوری آیت‌ا... سیدحسن خمینی حمایت کردم و از مقام علمی ایشان سخن گفتم. وی افزود: به نظر من حرف‌هایی که آقای روانبخش و دیگران می‌زنند تحریف تاریخ است. اصلا آن جلسه‌ای هم که فیلم تهیه کردند که ایشان می‌گویند فیلمش موجود است مگر از من اجازه گرفتند که حالا برای پخشش از من اجازه می‌خواهند؟ اگر یک امر خصوصی بوده به چه حقی آن فیلم را گرفتند؟ غرویان در پاسخ به این سوال که «آیا شما آن روز در آن جلسه گریه کردید و ابراز پشیمانی کردید؟»، گفت: بله، ولی مقدمات این کار چه بوده؟ مقدمه آن فشارهایی بود که صورت گرفت. غرویان در پاسخ به این سوال که «آیا آیت‌ا... مصباح که رئیس موسسه است از این ماجرا اطلاع دارند؟»، تصریح کرد: من احتمال قوی می‌دهم که ایشان در جریان نبودند والا جلوی این کارها را می‌گرفتند. وی در پاسخ به این سوال که «این اتاق در کجای موسسه است؟»، تاکید کرد: اتاقی است در پارکینگ طبقه منفی دو.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
معرفی وسائل شکنجه دادگاه های تفتیش عقاید(قضاوت با شما)