سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



"هامون" ابتکار را به سيستان 


تابناک/ در جلسه ای که با حضور دکتر ابتکار و دکتر محمودی در محل دفتر هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان یرگزار شد آخرین وضعیت تالاب هامون و اقدامات انجام شده در این خصوص مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

ابتکار معاون رییس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه گفت: هماهنگی بین بخش یکی از مهمترین دستاوردهای سند مدیریت یکپارچه تالاب هامون است که خوشبختانه این چشم انداز در خصوص تالاب هامون با تلاشها و برنامه ریزی های انجام شده بدست آمده است.

ابتکار ادامه داد: کارکردهای تالاب امروز به وضوح بر همگان روشن است، تالاب بیش از 40 برابر زمین های کشاورزی موثرتر و مفیدتر است، تالاب هامون علاوه بر کاردهای معمول نقش تعدیل اب و هوا و رفع ریزگردها در منطقه بوده است.

در این جلسه هاشمی استاندار نیز ضمن قدرانی از تلاشهای انجام شده در خصوص ثبت تالاب هامون به عنوان ذخیره گاه زیستکره بیان داشت: سند ثبت تالاب را می بایست به عنوان یک برنامه منسجم و راهبردی در اولویت برنامه ها قرار داد و با ایجاد رویه ای برنامه محور برای آن تلاش کنیم.

هاشمی ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی امروز تالاب هامون یکی ار مهمترین و اشتغالزا ترین طرح های استان است که علاوه به احیای محیط زیست می تواند بخشهایی مانند کشاورزی، دامداری، شیلات، گردشگری، صنایع دستی و ... را احیا و پرورش دهد و اشتغال زایی بیشتر از چندین طرح صنعتی ایجاد کند.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه دکتر محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گزارشی از اقدامات و فعالیتهای انجام شده در خصوص تالاب هامون از قبیل: تهیه و تدوین سند برنامه جامعه مدیریک یکپارچه تالاب هامون با حضور و مشارکت همه ذینفعان، لایروبی و اصلاح انهار، بازگشایی دایک مرزی به طول 25 کیلومتر و به تعداد 50 نقطه و ثبت تالاب هامون بعنوان ذخیره گاه زیستکره اشاره کرد.



منبع: تابناک


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟