سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پنتاگون تأیید کرد: کره شمالی ماهواره در مدار قرار داده است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا در ساعات پایانی روز دوشنبه تأیید کرد کره شمالی موفق به قرار دادن ماهواره در مدار شده است. 

به گزارش فاکس‌نیوز، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران گفت: «توانسته‌ایم این را معین کنیم که آنها توانسته‌اند یک ماهواره یا نوعی وسیله فضایی را در مدار قرار دهند.»

ادعای پیونگ‌یانگ، روز یکشنبه مبنی بر پرتاب موشکی برای قرار دادن ماهواره در مدار با تردید کارشناسان و مقامات کشورها رو به رو شده بود. آنها می‌گویند هدف اصلی پیونگ‌یانک آزمایش موشک بالیستیک بوده است. 

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد با توجه به این اقدام، رایزنی‌های رسمی با مقامات کره جنوبی درباره ارتقاء سامانه‌های دفاع موشکی دو کشور را آغاز خواهد کرد. 

وی گفت که مایل است این اقدام هر چه سریع‌تر انجام شود و در روزهای آتی فرایند رایزنی با طرف کره جنوبی را آغاز خواهد کرد.

کره‌جنوبی صبح یکشنبه اعلام کرد همسایه شمالی‌اش  یک فروند موشک دوربرد را در منطقه‌ای واقع در شمال‌غربی این کشور انجام داده است.

کره شمالی یک ماه قبل هم اعلام کرد که با موفقیت یک بمب هیدروژنی را تست کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از کارشناسان نوشته است که آزمایش‌های صورت گرفته از سوی پیونگ یانگ، به مرور کره شمالی را قادر خواهد کرد که کلاهک اتمی مناسبی برای موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود که قادرند تا ساحل غربی آمریکا هم برسند، تولید کند. 

انتهای پیام/*

http://fna.ir/JG0YQT


ویدیو مرتبط :
ماهواره گالیلئو در مدار اشتباه قرار گرفت