سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وحشت در پرواز 4010 اصفهان-مشهد


وحشت در پرواز 4010 اصفهان-مشهدخراسان/ خروج یک فروند هواپیمای بوئینگ مسافربری (EP-ZAB) شرکت زاگرس از باند فرودگاه بین المللی مشهد در حالی که بیش از 7 مصدوم بر جای گذاشت که تعدادی از آنان به طور سرپایی مداوا شدند و برخی دیگر که صدمات جدی تری داشتند به مراکز درمانی امام رضا(ع) و شهید کامیاب انتقال یافتند.

شب جمعه گذشته یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت زاگرس که اصفهان را به مقصد مشهد ترک کرده بود، آماده فرود بر باند فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد شد. اگرچه 154 مسافر پرواز 4010، سفری آرام و امن را تجربه کرده بودند اما ناگهان هنگام فرود هواپیما سانحه ای رخ داد که مسافران این پرواز را دچار وحشت کرد. همه مقدمات لازم برای فرود آماده شده بود که چرخ های عقب هواپیما روی باند قرار گرفت. بارش برف باند را لغزنده کرده بود که چرخ جلوی هواپیما با چرخش ناگهانی موجب شد تا هواپیما از مسیر اصلی خود خارج شود و تکان های شدید وحشتی در دل مسافران ایجاد کرد. چرخ جلوی هواپیما از جا کنده شد و این غول بزرگ آهنی پس از برخورد با گل و لای های اطراف باند در حالی روی زمین خاکی نشست که بال آن نیز به دلیل اصابت به زمین خسارت زیادی دید و بخشی از آن به طور کامل شکست. گزارش خراسان به نقل از منابع آگاه و شاهدان عینی حاکی است: در پی وقوع این سانحه خطرناک، بلافاصله نیروهای امدادی به حالت آماده باش درآمدند و برای جلوگیری از وقوع حادثه ای دلخراش اطراف پرواز 4010 را به محاصره درآوردند. لحظاتی بعد نیروهای اورژانس فرودگاه نیز آژیرکشان به محل چرخش 180 درجه ای هواپیما عزیمت کردند.

خدمه هواپیما در حالی که مسافران را به آرامش دعوت می کردند کمک کردند تا مسافران به سلامت از هواپیما خارج شوند اما در این میان تعدادی از مسافران به دلیل استرس و یا ضرب خوردگی حال مناسبی نداشتند که بلافاصله اقدامات درمانی در اورژانس آغاز شد و تعدادی از مسافران به صورت سرپایی مداوا شدند. این در حالی بود که برخی از مسافران به مراکز درمانی مشهد منتقل شدند. در همین حال نیز نیروهای نظامی برای کمک به حادثه دیدگان و یا پیشگیری از وقوع سوانح بعدی در محل حضور یافتند و به امداد رسانی پرداختند. این گزارش حاکی است: کاپیتان «پازگارسیا» در حالی هواپیمای غول پیکر را روی باند فرودگاه مشهد نشاند که طبق برخی خبرها از 20 دقیقه قبل از فرود، هیچ هواپیمای دیگری در این باند تیک آف نکرده و لندینگی نیز انجام نشده بود. برخی اخبار نیز حکایت از آن دارد که به دلیل شکستن ارابه های فرود هواپیما، کنترل از دست خلبان خارج شده و این حادثه رخ داده است.

اگرچه مهارت خلبان و همچنین اقدامات سریع خدمه و نیروهای امدادی موجب شد تا این حادثه تلخ به خیر بگذرد و مسافران دچار آسیب های جدی نشوند اما باز هم باید مسائل ایمنی هنگام بارندگی در فرودگاه های کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد. «شهرام طاهرزاده» مدیر روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از اعزام 7 مصدوم این پرواز به بیمارستان های مشهد خبر داد و گفت: تعدادی از آنان نیز پس از مداواهای اولیه ترخیص شدند. این در حالی است که مدیران فرودگاه نیز تمهیدات لازم را برای اقامت مسافرانی اندیشیدند که به پرواز شهرهای دیگر نرسیدند و یا پروازهای آنان دچار تأخیر شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: خراسان


ویدیو مرتبط :
پرواز مشهد زاهدان - مهارت خلبان پرواز مشهد - زاهدان