سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجلی شکوه قدرت پردازشی AMD Polaris در پلی‎استیشن 4K


تجلی شکوه قدرت پردازشی AMD Polaris در پلی‎استیشن 4Kشهر سخت افزار/ کنسول بازی 4K Ultra HD پیش روی سونی که از آن به عنوان PlayStation 4K نام برده می‌شود، (ظاهراً سونی آن را NEO می‌خواند)، می‌تواند دارای پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندی باشد. طبق شایعه‌ای جدید، AMD برای این کنسول یک SoC جدید با برخورداری از 8 هسته پردازشی 64 بیتی برپایه ریزمعماری Jaguar با فرکانس 2.10 گیگاهرتز طراحی کرده است. بخش پردازنده گرافیکی این تراشه می‌تواند دارای 36 واحد محاسباتی بر پایه نسل بعدی معماری GCN یا‌‌ Polaris باشد.

پردازنده گرافیکی با 36 واحد محاسباتی آن هم برپایه نسل بعدی معماری ریزپردازنده گرافیکی GCN، بسیار شبیه به پیکربندی تراشه Polaris10 یا‌‌ همان Ellesmere مورد استفاده در Radeon R9 480 به نظر می‌رسد. تراشه مذکور در مجموع دارای 2، 304 پردازنده جریانی، یا به عبارتی دیگر درست دو برابر تعداد پردازنده‌های جریانی SoC مورد استفاده در پلی استیشن 4 فعلی است که هیجان انگیز به نظر می‌رسد.

همچنین گفته می‌شود این SoC جدید دارای رابط حافظه 256 بیتی GDDR5 است و میزبان 8 گیگابایت حافظه ویدئویی خواهد بود. البته همانند نسل فعلی، این حافظه می‌تواند کارکرد دوگانه داشته باشد و به طور مشترک به عنوان حافظه ویدئویی و حافظه رم مورد استفاده قرار گیرد. اگر آنچه گفته شد درست باشد، پهنای باند حافظه ویدئویی از 176 گیگابایت برثانیه در نسل فعلی به 218 گیگابایت بر ثانیه افزایش خواهد یافت. افزون بر توانایی اجرای بازی‌ها در وضوح 4K Ultra HD، این تراشه جدید می‌تنواند سونی را برای پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی آماده کند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: شهر سخت افزار


ویدیو مرتبط :
مقایسه نسخه های پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 بازی Dark Souls 2