علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ارائه تسهیلات مالی انتقال فناوری به شرکت های دانش بنیان


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر علی مرتضی بیرنگ افزود: این تسهیلات به‌صورت آزمایشی در قالب نمایشگاه اینوتکس سال جاری به شرکت‌های ایرانی گیرنده فناوری خارجی که فاقد نمونه داخلی باشند، اعطا خواهد شد.
وی بیان کرد: این سازوکار از طریق توافق با چند صندوق توسعه فناوری غیردولتی جهت تخصیص تسهیلات ارزان‌تر و منعطف‌تر به طرح‌های انتقال فناوری ایجادشده است،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درنظردارد تا این اقدام با کاهش ریسک وهزینه‌های انتقال فناوری برای شرکت‌های ایرانی، دستیابی شرکت‌های توانمند کشور به فناوری‌های پیشرفته را از طریق ایجاد تعاملات فناورانه با خارج ازکشور تسهیل کند.
بیرنگ افزود: پرداخت تسهیلات به طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوربرای انتقال فناوری‌های پیشرفته از خارج از کشور، از نمایشگاه اینوتکس امسال آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: معاونت اموربین‌المللی و تبادل فناوری معاونت علمی در حال تدوین فرآیندهای لازم برای ارائه این حمایت‌ها به شکل دائمی است.
معاون امور بین‌المللی و تبادل فناوری معاونت علمی با تاکید برعدم وجود نمونه مشابه داخلی به عنوان شرط اساسی ارائه این‌گونه تسهیلات،افزود: پیش بینی می شود که در گام اول، زمینه لازم برای پرداخت جمعا 100 میلیارد ریال تسهیلات ارزان به حدود 10 طرح انتقال فناوری واجد شرایط فراهم شود.
وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه اینوتکس 2016 بیش از 80 شرکت خارجی از بیش از 15 کشور دنیا، دستاوردهای خود را در هشت حوزه فناورانه به نمایش گذارند، نکته قابل توجه و وجه تمایز این نمایشگاه با سایز نمایشگاه‌های مشابه، به حضور شرکت‌های خارجی فعال در عرصه فناوری با هدف تعریف همکاری بلندمدت استراتژیک با ایرانی‌ها مانند تحقیق و توسعه مشترک، تولید و سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه علم و فناوری مربوط می‌شود.
نمایشگاه اینوتکس 2016، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دوم تا پنجم خردادماه 95 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن خلیج‌فارس برگزار خواهد شد.
علمی (1)** 9340**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
روشهای تامین مالی شرکتهای دانش بنیان در ژاپن