سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چگونه کلید F8 را برای فعال کردن SAFE MODE در ویندوز ۱۰فعال کنیم ؟


سلام به همه کاربران سایت پی سی نیوز در این پست قرار داریم مطلاب بروز شده درباره چگونه کلید F8 را برای فعال کردن SAFE MODE در ویندوز ۱۰فعال کنیم  را  برای شما به اشتراک بگذارم امید وارم که مورد پسند شما عزیزان باشد

چگونه کلید F8 را برای فعال کردن Safe Mode در ویندوز 10فعال کنیم ؟

بعضی از بازدید کنندگان پرسشی مطرح کرده بودند که هنگام روشن شدن سیستم هرچه کلید F8 را فشار میدهند صفحه Safe Mode نمایش داده نمی شود . وب سایت bleepingcomputer روش حل این مشکل را از طریق CMD به صورت کامل توضیح داده است که با یک خط دستور می توان کلید F8 را فعال کرد . این قابلیت در تمام کامپیوترها وجود دارد ولی ممکن است بدلیل نصب بودن بعضی از قطعات سخت افزاری این ویژگی فعال نشود . با این حال با من همراه باشید تا انجام اینکار را در سه مرحله ساده به شما توضیح بدهم .

اما Safe Mode چه تفاوتی با نسخه خود ویندوز دارد و چه ویژگیهایی را در اختیار کاربر قرار میدهد؟  Safe Mode فقط فقط ملزومات، تنظیمات و توابع مورد نیاز برای کار با ویندوز را اجرا میکند، در حالت استاندارد Safe Mode شما حتی به اینترنت هم دسترسی ندارید البته با انتخاب گزینه اول در صفحه مربوطه.در حالت Safe Mode گرافیک صفحه نمایش و ویندوز حالتی متفاوت و ضعیفی دارند. یعنی گرافیک صفحه نمایش شبیه ویندوز ۲۰۰۰ میشود و رزولیشن صفحه بر روی ۸۰۰x600 پیکسل تنظیم شده که این یعنی حداقل تنظیمات اعمال شده ویندوز برای اجرای حالت Safe Mode.

۱. برای شروع بهتر است از کلیدهای ترکیبی پنجره + R یا تایپ مستقیم دستور CMDدر کادر منوی استارت کمک بگیرید تا صفحه Command Prompet همانند تصویر زیر نمایش داده شود .  وقتی کلیدهای ترکیبی پنجره + R را از طریق کیبورد میفشارید پنجره Run باز می شود که باید دستور CMD را تایپ و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

1 فشرده سازی فایل با استفاده از دستور COMPACT در CMD

۲. دستور زیر را در خط اول CMD تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید . حالا اگر سیستم را ریست کنید مشاهده می کنید که با فشردن کلید F8 گزینه Safe Mode فعال می شود .

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

1 چگونه کلید F8 را برای فعال کردن Safe Mode در ویندوز 10فعال کنیم

۳. برای غیر فعال کردن این قابلیت ازدستور زیر استفاده کنید

bcdedit /set {default} bootmenupolicy standard

در صورتیکه روش بالا مشکل شما را حل نکرد از روش زیر را امتحان کنید .

۱. در منوی جستجو System Configuration را تایپ و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

1 فعال کردن Safe Mode در ویندوز 10

۲. صفحه تنظیمات System Configuration باز می شود . وارد تب Boot شده و چک باکس Safe boot را فعال کنید . بر روی کلید OK کلیک کرده و سیستم را ریست کنید . مشاهده می کنید که ویندوز در حالت Safe Mode بالا می آید . اگر بخواهید این ویژگی غیر فعال شود باید تیک چک باکس Safe boot را بردارید .

2 فعال کردن Safe Mode در ویندوز 10

3 فعال کردن Safe Mode در ویندوز 10

4 فعال کردن Safe Mode در ویندوز 10

آخرین بروز رسانیچهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ۲۲:۳۲


ویدیو مرتبط :
Safe Mode در ویندوز 8