سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لغو ده‌ها پرواز، در پی برف و یخبندان شدید در چین


ایرنا/ بارش برف و یخبندان شدید که از دو روز پیش چین و بسیاری از مناطق این کشور بویژه استان های شمالی را فرا گرفته علاوه بر ایجاد اختلال در تردد وسایل نقلیه، باعث لغو دهها پرواز شد.

مرکز هواشناسی چین در گزارشی اعلام کرد که برف سنگین در مناطق شمالی و استان های مختلف کشور باعث مسدود شدن دستکم شش بزرگراه منتهی به پایتخت شده است.

پلیس راهنمایی و رانندگی چین هم گزارش کرده که گشتی های خود را به این بزرگراه ها اعزام کرده است تا به خودروهای مانده در راه و سرنشینان آنها کمک رسانی شود.

لغو ده‌ها پرواز، در پی برف و یخبندان شدید در چین

مرکز هواشناسی چین از یک هفته قبل بر اساس اطلاعات ماهواره ای، پیش بینی برف را در پایتخت و بسیاری از مناطق شمالی کرده بود با این وصف بسیاری از قطارها در چین با تاخیر راه افتادند و شماری از پرواز ها هم لغو شد.

میزان بارش برف در برخی از مناطق کشور نزدیک به 30 سانتیمتر گزارش شده و در مناطق مرتفع تر شهر پکن پایتخت چین هم بیشتر از 15 سانتیمتر برف بارید که در این موقع از سال اتفاقی نادر است.
همین موضوع باعث شده است تا نزدیک به 4 هزار امدادرسان تنها در شهر پکن برای کمک به مردم بسیج شوند.

دولت محلی در پایتخت چین نیز برای پاکسازی راه ها و ذوب کردن برف در خیابان ها بیش از 24 هزار تن نمک روی سطح خیابان ها پاشید.

در این شهر روز گذشته - یکشنبه - 150 فروند هواپیما پروازهایشان لغو شد و خبر رسیده که در شهر تیانجین در شرق پکن 25 پرواز و در دیگر نقاط شمالی چین هم دهها پرواز انجام نشد که این موضوع سرگردانی هزاران مسافر را در پی داشته است.

یخبندان سطح بزرگراه ها و متعاقب آن بسته شدن مسیرهای منتهی به آن نیز باعث شد تا صدها دستگاه خودرو و سرنشینان دچار مشکل شوند.

خبرگزاری شین هوا نیز امروز - دوشنبه - در گزارشی از تعطیلی مدارس ابتدایی و متوسطه در شهر پکن به دلیل یخبندان و برودت شدید هوا خبر داده است.


ویدیو مرتبط :
برف و یخبندان شدید