سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی تغییرات 43 ساله اخیر در تالاب رود شور و شیرین میناب


عباس مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان کارکردهای واقعی دانشگاه، اظهار داشت: بررسی تغییرات در حوزه‌های مختلف در جامعه یکی از وظایف اصلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی افزود: دانشگاه هرمزگان به عنوان دانشگاه ما در در استان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید از آن در زمینه رفع مشکلات محیطی به خوبی استفاده شود.

 این مسئول بیان داشت: علاوه بر کلاس درس و آزمایشگاه تحقیق و بررسی مشکلات جامعه در حوزه‌های گوناگون از وظایف دانشگاه است.

معاون فرهنگی دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه دریا و ساحل از نعمت‌های عظیم الهی در هرمزگان محسوب می‌شوند، اظهار داشت: دانشگاه هرمزگان در این راستا تمام تحقیقات دانشجویان ارشد به سمت بررسی در این بخش سوق داده است.

مرادی همچنین از بررسی تغییرات طی 43 سال اخیر بر روی تالاب رود شور شیرین و میناب خبر داد و گفت: این اقدام توسط دانشجویان دانشگاه هرمزگان عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از تالاب رودشور شیرین و میناب در محدوده دریا و بخشی در محدوده ساحل و دریا قرار دارد تغییراتی که از نظر پوشش گیاهی از 43 سال پیش تاکنون رخ داده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه تالاب رود شور شیرین و میناب تالابی بین‌المللی است و در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده، افزود: رصد تغییرات صورت گرفته در محدوده تالاب لازم و ضروری است.

معاون دانشگاه هرمزگان اضافه کرد:با توجه به این که مناطق و روستاهایی نظیر تیاب، کلاهی و کرگان در محدوده تالاب قرار دارند و توسعه، گسترش و همچنین افزایش جمعیت بر روی تالاب تاثیر بسزایی دارند رصد و ثبت تغییرات آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

مرادی تغییر در ذخیره‌گاه زیستی را مهم خواند و گفت: با وجود سایت‌های پرورش میگو در تیاب و کولغان رعایت ملاحظات زیست محیطی از مسایلی است که به شدت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: دانشگاه هرمزگان با 38 رشته و پنج هزار و 500 دانشجو یکی از مراکز علمی و مهم هرمزگان است که می‌تواند به توسعه پایدار استان کمک کند.

انتهای پیام/88004/س30

http://fna.ir/T841FO


ویدیو مرتبط :
تصاویر عجیب منتشر شده از ناسا از تغییرات 10 ساله اخیر زمین + زیرنویس