سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لغو کنسرت گروه دختران کره شمالی در چین


ایسنا/ رسانه‌های چین اعلام کردند، کنسرت یک گروه موسیقی پاپ دختران که توسط رهبر کره شمالی تشکیل شده و قرار بوده در شهر پکن برگزار شود، به دلیل "مسائل ارتباطی" لغو شده است و آنها عازم کشورشان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه موسیقی دختران به نام "گروه مورانبونگ" به همراه یک گروه موسیقی دیگر کره شمالی به چین سفر کرده و قرار بود روز شنبه در مرکز ملی هنرهای اجرایی پکن کنسرتی را برگزار کنند. یکی از کارکنان محلی که قرار بود کنسرت در آن برگزار شود اعلام کرد، این اجرا به دلایل نا مشخصی لغو شده است. همچنین خبرگزاری شینهوای چین نیز گزارش داد، کنسرت یاد شده به سبب "دلایل ارتباطی در سطح کاری" برگزار نمی‌شود.

این گروه موسیقی دختران یکی از پروژه‌هایی است که از سوی شخص کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی انجام شد. موهای کوتاه دختران عضو این گروه موسیقی در پایتخت کره شمالی مد شده است. امروز(یکشنبه)‌ خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد، مقامهای کره شمالی احتمالا بعد از آن این کنسرت را لغو کردند که چین تصمیم گرفت یک مقام دولتی سطح پایین تر خود را برای شرکت در این کنسرت در اعتراض به اظهار نظر اخیر کیم جونگ اون مبنی بر مالکیت بمب هیدروژنی توسط کره شمالی بفرستد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع نزدیک به دولت چین که نامش را فاش نساخت گزارش داد، کره شمالی در ابتدا تقاضا کرده بود که شی جین‌پینگ،‌ رئیس جمهور چین و لی کچیانگ، نخست وزیر این کشور از مخاطبان این کنسرت باشند. اما چین در ابتدا قبول کرده که یک مقام خود در سطح یکی از اعضای کمیته سیاسی حزب کمونیست را بفرستد اما بعدا تصمیم گرفته که یک مقام سطح پایینتر را به این کنسرت بفرستد.

وزارت امور خارجه چین به درخواست برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداد. گروه موسیقی مورانبونگ، در سال 2012 با دستچین شدن توسط شخص کیم جونگ اون تشکیل شده و قرار بود کنسرت آنها در پکن نخستین کنسرت آنها در یک کشور خارجی باشد. به گفته رسانه‌های چین آنها قرار بوده سه کنسرت در پکن برگزار کنند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
خلاصه بازی چین ۲-۱ کره شمالی