سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استاندار اردبیل: پس از رفع تحریم ها فضا برای پیشرفت آماده است


به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش چهارشنبه شب در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس اخبار انتشار یافته قطعنامه پیشنهادی توسط شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی 24 آذرماه به تصویب می رسد و به طور عملی تحریم ها از ابتدای سال میلادی جدید برداشته می شود.
وی افزود: به خصوص تحریم های ظالمانه بانکی با اجرای برجام برطرف می شود که باید از مقام معظم رهبری و رییس جمهوری گرفته تا تیم مذاکره کننده تشکر کنیم.
استاندار اردبیل افزود: رفع تحریم ها به این معنی نیست که همه مشکلات برطرف خواهد شد، بلکه فضایی برای بهره برداری از ظرفیت ها در راستای توسعه ایجاد می کند.
او با بیان اینکه وزارت نفت مخزن های نفت منطقه مغان را در فهرست مخزن های جلب سرمایه گذار قرار داده است، افزود: با وجود اینکه تنها مخازن نفتی مشترک از سوی وزارت نفت به عنوان اولویت سرمایه گذاری اعلام می شود، پس از 2 سال پیگیری و با ورود سرمایه گذاران خارجی پس از تحریم ها، وزارت پذیرفت مغان هم در فهرست قرار بگیرد.
وی افزود: پیشتر در زمینه کشف نفت مغان در شمال استان اردبیل شرکتی مطالعاتی داشته و چند میلیارد دلار هزینه کرده بود که به دلیل مشکلات بانکی همکاری خود را قطع کرد که اگر آن قرارداد دوباره فعال شود، در کنار استفاده از دیگر ظرفیت ها همچون منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی بخشی از عقب ماندگی های استان را می توانیم جبران کنیم.
استاندار اردبیل در ادامه گفت: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری در شمال استان به زودی در مجلس تصویب می شود و این امر طی یک تا 2 هفته آینده رخ خواهد داد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در پسا تحریم حرف اول را کیفیت می زند و برای رشد و رونق اقتصادی باید به کیفیت تولیدات دقت کنیم.
کمال الدین پیرموذن افزود: بزرگترین شعار دولت اجرای قانون های بهبود مستمر شرایط محیط کسب و کار و رفع موانع تولید است و اصل آشتی با دنیا، از این رو بازار کشورهای مختلفی وجود دارد اما کیفیت محصولات و رعایت استاندارد مهم است.
وی ادامه داد: آشتی با دنیا از ابتدای ژانویه (سال میلادی جدید) انجام می شود و هم اکنون با سه کشور مختلف در مورد افزایش کیفیت خودرو مذاکره می کنیم که البته تمام هدف صادرات است.
نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نفت مغان هم پروژه مناسبی برای سرمایه گذاری است که می تواند در کنار تصویب و در نهایت اجرای منطقه آزاد تجاری اردبیل، استان را رو به پیشرفت سوق دهد.
8123/6016/ 3404

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید استاندار اردبیل از مرکز