سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



میزان واردات تلفن همراه در فروردین ماه


میزان واردات تلفن همراه در فروردین ماهاقتصادآنلاین/ در فروردین ماه سال جاری حدود 5 هزار دستگاه تلفن همراه با ارزش 2.4 میلیون دلار وارد کشور شده است.

بررسی آمار منتشر شده از سوی گمرک نشان از آن دارد که در فروردین ماه سال جاری در دو روز هشتم و بیست و چهارم فروردین ماه واردات تلفن همراه ثبت شده است.
در هشتم فروردین ماه سه هزار دستگاه با ارزش 1میلیون و 336 هزار و 595 دلار و در روز بیست و چهارم هزار و 990 دستگاه با ارزش یک میلیون و 64 هزار و 974 دلار به ثبت رسیده است.
این آمار در حالی از سوی گمرک اعلام شده که به نظر می رسد سهم عمده ای از گوشی های تلفن همراه در بازار ایران به صورت قاچاق وارد کشور می شوند.
بررسی آمارهای مربوط به سال های گذشته نشان از آن دارد که در سال 92 واردات تلفن همراه از لحاظ وزنی در حدود 611 هزار کیلوگرم و از لحاظ ارزش ریالی در حدود 455 میلیارد تومان بود که ارزشی معادل 182.5 میلیون دلار داشت. در سال 93 نیز واردات وزنی معادل 672 هزار کیلوگرم داشت و با ارزشی حدود 815 میلیارد تومان، 306.2 میلیون دلار ارز از کشور خارج کرد.
اما در سال 94 در مقایسه با سال‌های قبل، واردات از لحاظ وزنی 24 درصد و از جهت ارزش دلاری 26 درصد کاهش داشت و با وارد شدن 509 هزار کیلوگرم تلفن همراه که ارزشی نزدیک به 600 میلیارد تومان و در حدود 203 میلیون دلار داشت، با کاهش واردات تلفن همراه از مبادی قانونی و ثبت‌شده در آمارهای رسمی مواجه بودیم.
آنطور که سیدعلی معصومی-مدیرکل حقوقی و بین‌الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرده سالانه شاهد قاچاق 1.9 میلیارد دلاری (حدود 6000 میلیارد تومان) تلفن همراه به کشور هستیم.
همچنین رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری نیز گفته که در حال حاضر واردکننده قانونی گوشی تلفن همراه شش درصد تعرفه گمرکی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و حدود چهار درصد هزینه‌های دیگر پرداخت می‌کند درحالی که برای واردات قاچاق برخی هزینه‌ها حذف می‌شود و به نفع قاچاقچیان است و کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه می‌تواند برای واردکنندگان زمینه رقابت سالم ایجاد کند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: اقتصادآنلاین


ویدیو مرتبط :
در هر تن تلفن همراه به میزان ۳۰۰ گرم طلا نهفته است