سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصمیم مجلس برای تصویب نفت دو نرخی در بودجه 95


علی مروی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به پیش‌بینی نفت 40 دلاری از سوی دولت در بودجه سال 95 اظهار داشت: اینکه قیمت نفت در بودجه 40 دلار دیده شده، مشکل چندانی برای ما ایجاد نخواهد کرد چراکه سال گذشته نیز دو گزینه برای قیمت نفت پیش‌بینی کردیم تا اگر قیمت نفت تغییر کرد، با مشکلی مواجه نشویم و مسیر مشخص باشد.

وی با بیان اینکه امسال هم به احتمال قوی دو نرخ برای نفت در بودجه پیش‌بینی می‌شود، گفت: با توجه به رفع تحریم‌ها اگر تا زمان اتمام بررسی بودجه در مجلس، تغییری در قیمت نفت اتفاق افتاد، که بر اساس همان تصمیم می‌گیرم وگرنه همان وضعیت سال گذشته را دنبال می‌کنیم و یک نرخ را باتوجهبه شرایط فعلی در نظر می‌گیریم و یک نرخ را رقم پیشنهادی دولت مصوب خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه رقم 40 دلار برای نفت در حال حاضر رقم بالایی است، به روز اجرای برجام و رفع تحریم‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: رفع تحریم‌ها اتفاق مهمی است اما نمی‌شود قطعی پیش‌بینی کرد که چه تاثیری بر افزایش یا کاهش نفت می‌گذارد اما در مجموع قطعا تاثیر خواهد داشت.

مروی با یادآوری سخنان زنگنه در مورد افزایش تولید نفت و تاثیر این سخنان بر قیمت نفت گفت: در قیمت نفت تنها نمی‌توان یک عامل را برای تاثیرگذاری در نظر گرفت چراکه قیمت نفت بهعوامل متعددی بستگی دارد البته یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در قیمت نفت مسائل سیاسی و نوع برخورد عربستان و رشد اقتصادی است لذا یک عامل و یک مطلبی که یک وزیر می‌گوید، نمیىتواند بر قیمت نفت اثر چندانی داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد که مطمئن باشید در بودجه طوری رفتار خواهیم کرد که کشور با مشکلی در آینده مواجه نشود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نوبخت: لایحه بودجه 95 بدون تبصره تقدیم مجلس می شود