سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تغییر جدید در ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی


بعد از تصمیم دولت برای ممنوعیت واردات گندم، این بار نوبت کالاهای اساسی رسید که دولت در خصوص آنها تصمیم گیری کند. بر این اساس مهلت ثبت سفارش کالاهای اساسی براساس نظر دولت از 6 به 3 ماه کاهش یافته است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بعد از تصمیم دولت برای ممنوعیت واردات گندم، این بار نوبت کالاهای اساسی رسید که دولت در خصوص آنها تصمیم گیری کند. بر این اساس مهلت ثبت سفارش کالاهای اساسی براساس نظر دولت از 6 به 3 ماه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار انتخاب اقتصادی، حدود دو ماهی می‌شود که دولت تصمیم گرفته است تا به دلیل مناسب بودن وضعیت تولید داخلی، واردات گندم را متوقف کرده و ممنوعیت واردات را اعمال کند، بر این اساس واردات گندم از سوم بهمن ماه سال‌جاری متوقف شده است.

در این میان، دولت این بار تصمیم گرفته است تغییراتی را هم در نحوه واردات کالاهای اساسی ایجاد کند. براساس تصمیم جدید دولت که در سامانه ثبت سفارش هم اعمال شده است، مهلت واردات کالاهای ثبت سفارش شده برای کالاهای اساسی شامل گندم، روغن، برنج و شکر خام، از شش ماه به سه ماه کاهش یافته است.

همچنین اگر قرار باشد که براساس تقاضای فرد واردکننده، مهلت ثبت سفارش برای یک بار دیگر تمدید شود، این مهلت تنها یک ماه تمدید خواهد شد و پس از آن، اگر در زمان مقرر، واردات براساس ثبت سفارش انجام شده صورت نگیرد، مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

البته اثرات این تصمیم به مرور از اردیبهشت ماه سال 95 مشخص خواهد شد، این در حالی است که اگر ثبت سفارش‌ها از اول بهمن ماه برای کالاهای اساسی صورت گرفته باشد، مهلت پایان آن آخر فروردین ماه 95 و در نهایت انتهای اردیبهشت ماه این سال خواهد بود. 


ویدیو مرتبط :
گزارشی از تغییر قیمت کالاهای اساسی در بازار