علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اصرار بر اخراج بخاطر برجام/ کولیوند: به تشخیص نقوی احترام بگذاریم


به گزارش خبرنگار مهر، پس از آن که حدود دو هفته پیش موضوع سلب عضویت سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا از فراکسیون رهروان ولایت مجلس از سوی برخی اعضای این فراکسیون مطرح شد و سپس به حاشیه خبرهای دیگر رفت، در روزهای اخیر باز هم این موضوع از سوی یک یا دو عضو این فراکسیون بر سر زبان‌ها افتاده است.

علت این مساله نیز تنها یک موضوع کلی اعلام شده است؛ عدم تمکین به تصمیمات فراکسیونی به ویژه در موضوع برجام!. توضیح بیشتری نیز درباره آنچه «عدم تمکین به تصمیمات فراکسیونی» خوانده می‌شود، داده نشده است تا علت لغو عضویت سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از یک فراکسیون سیاسی مشخص شود.

روز گذشته نیز در راهروهای مجلس، این موضوع بین خبرنگاران و چند نماینده به صورت پراکنده نقل می‌شد و حتی بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد و نایب رئیس فراکسیون رهروان نیز، قاطعانه از سلب عضویت این نماینده مجلس از فراکسیون و قطعی شدن این موضوع خبر داد.

این در حالی است که نقوی حسینی روز گذشته در گفتگو با مهر، ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که هنوز چنین تصمیمی به وی ابلاغ نشده است. وی حتی در بین خبرنگاران پارلمانی، از دعوت شدن خود به جلسه آینده شورای مرکزی این فراکسیون به صورت تلفنی خبر داد و البته تصریح کرد که در صورت سلب عضویت، از این موضوع استقبال می‌کند و حرفهایی هم برای گفتن دارد.

ابراز بی‌اطلاعی برخی اعضای شورای مرکزی رهروان از یک تصمیم

اما عوض حیدرپور نماینده شهرضا و جواد هروی نماینده مردم قائن از اعضای شورای مرکزی رهروان در گفتگو با خبرنگار مهر، از تصمیمی که نعمتی از آن خبر می‌داد، ابراز بی‌اطلاعی کردند؛ علاوه بر این دو نماینده شاخص مجلس، محمدجواد کولیوند نماینده کرج و دیگر عضو شورای مرکزی این فراکسیون نیز ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این امر، به ریشه این جنجال‌سازی‌ها اشاره کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در جریان بررسی توافق هسته ای، دو فراکسیون اصلی مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام و رویه رسیدگی به آن، به توافقاتی رسیده بودند.

کولیوند افزود: به هر صورت تشکیل آقای نقوی حسینی در کمیسیون برجام این طور بود که به سیاستگذاری خاصی که در این کمیسیون صورت گرفته بود رای بدهد؛ من معتقدم ضمن اینکه آقای نقوی حسینی باید مسائل فراکسیونی را رعایت می‌کرد، اما باید به تشخیص وی احترام بگذاریم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: ممکن است ایشان در آن مقطع از باب وظایف نمایندگی به این تشخیص رسیده است که به یک فرد خاص رای بدهد؛ به همین دلیل معتقدم، ضمن رعایت اصول فراکسیونی، گاهی نیز ممکن است بر اساس تصمیمی که شرع مقدس به ما تکلیف می‌کند اقدام کنیم. بنابراین باید حرف آقای نقوی حسینی را هم بشنویم و سپس قضاوت کنیم.

کولیوند با بیان اینکه موضوع سلب عضویت افراد در یک فراکسیون به صورت رسمی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ساز و کار سلب عضویت به این صورت است که به فرد گفته شود که دیگر در جلسه حضور نیابد. این کار نیز به طور شفاهی از سوی هیئت رئیسه فراکسیون انجام می شود.

وی در عین حال تصریح کرد: من اطلاعی از اینکه سلب عضویت ایشان صورت گرفته باشد، ندارم و البته احساس می‌کنم، نباید اینقدر بر روی این قضیه حساسیت به خرج دهیم.

اولویت فراکسیونهای مجلس چیست؟

حال باید منتظر بود و دید که آیا، فراکسیون نزدیک به دولت، به خاطر همراهی نکردن یک عضو خود با تصمیمات فراکسیونی و سیاسی، آنهم در یک موضوع تخصصی و ملی، وی را سلب عضویت می‌کند یا تصمیم دیگری می‌گیرد؟.

مجلس روزهای حساسی را پیش رو دارد؛ از بررسی برنامه ششم توسعه گرفته تا بودجه ۹۵ و لایحه شفاف‌سازی منابع مالی نامزدهای انتخابات؛ باید دید، اولویت و دغدغه فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس چگونه عیان می‌شود.


ویدیو مرتبط :
قتل بخاطر اصرار به ازدواج