سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عضو کميسيون امنيت ملي: چين و آمريکا براي حضور در اراک اعلام آمادگي کرده اند


عضو کميسيون امنيت ملي: چين و آمريکا براي حضور در اراک اعلام آمادگي کرده اند

ايرنا/ عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اينکه طي دو هفته آينده آژانس بين المللي انرژي اتمي گزارش PMD ايران را منتشر خواهد کرد، گفت: هرگونه اقدام و اجراي برجام توسط جمهوري اسلامي مشروط به تامين منافع ايران در اين گزارش خواهد بود.

عباسعلي منصوري آراني روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار پارلماني ايرنا افزود: ما تعهد کرده ايم تا زمان اجرايي و عمليات شدن برجام که تا دو ماه ديگر است، تعهداتمان را در ارتباط با سانتريفيوژها انجام دهيم.
وي با بيان اينکه بايد حدود 10 هزار سانتريفيوژ را به سالن B يا همان انبار سايت نطنز متنقل کنيم، ادامه داد: اين کار به مقدماتي نيازمند است که بايد زنجيره ها باز شوند اما ما الان منتظر گزارش آژانس درباره PMD هستيم و بعد وارد فاز اجرايي و انبار کردن سانتريفيوژها در سالن B مي شويم.

نماينده مردم کاشان در مجلس تصريح کرد: جابجايي سانتريفيوژها و بازکردن زنجيره هاي آن احتياج به مقدماتي دارد و اينطور نيست که بلافاصله باز و به سالن B منتقل شوند.
منصوري آراني با بيان اينکه تا دو هفته آينده گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره PMD منتشر خواهد شد، خاطر نشان کرد: بعد از گزارش چنانچه PMD خاتمه پيدا کند، به سرعت تعهداتمان را عملياتي خواهيم کرد.
وي خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام ايران براساس نامه رهبر معظم انقلاب، مشروط بر خاتمه پرونده PMD خواهد بود.

**چين و آمريکا براي حضور در اراک اعلام آمادگي کرده اند
منصوري درباره اجراي عمليات مدرن سازي راکتور آب سنگين اراک نيز اظهار داشت: مديريت اجراي تعهدات در اراک با ايران است و اجراي آن نيز بصورت کنسرسيومي خواهد بود؛ يعني قرار است در طراحي، اجرا و استاندارد سازي به ايران از طرف کشورهايي که داوطلب هستند کمک شود.
وي تاکيد کرد: البته اين طرح با مديريت ايران و براساس آن چيزي که مد نظر ما است، اجرا خواهد شد و تاکنون آمريکا و چين درباره اجراي آن با ايران اعلام آمادگي کرده اند و منتظر هستيم که گزارش PMD نهايي شده و سپس مرحله بازطراحي راکتور آب سنگين اراک نيز آغاز خواهد شد.

**قرار نيست هر صحبتي رسانه اي شود
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره قرارداد بين صالحي و مونيز نيز گفت: به هرشکل موضوعات مختلف همه با نظارت شوراي عالي امنيت ملي در حال انجام است.
منصوري آراني افزود: درباره مصلحت ملي کشور، شوراي عالي امنيت ملي تصميم گيري مي کند و رئيس سازمان انرژي اتمي هم گفته است که اگر اين شورا مصلحت بداند تمامي اسناد را منتشر مي کنيم و انتشار هرگونه موضوعي دراين زمينه منوط به تصميم شوراي عالي امنيت ملي است.


ویدیو مرتبط :
اعلام احتمال حضور یا عدم حضور وزرا در کابینه دولت دوازدهم