سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نبیه بری همه لبنانی‌ها را به نشست انتخاب رئیس جمهور دعوت کرد


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان همه گروه‌های سیاسی را به شرکت در نشست انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور در روز چهارشنبه این هفته دعوت کرد.

این نشست قرار است ساعت 12 ظهر به وقت محلی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان برگزار شود.

این در حالی است که سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیه(فالانژیست‌های سابق که در ربودن دیپلمات‌های سفارت ایران در لبنان در راستای اجرای طرح‌های رژیم صهیونیستی دست داشتند) این نشست را تحریم کرده است.

با وجود تحریم نشست انتخاب رئیس جمهور لبنان از سوی برخی طیف‌ها، دفتر رئیس پارلمان لبنان تاکید کرده است نشست انتخاب رئیس جمهور به قوت خود باقی است و برگزار خواهد شد. قرار است این نشست تا روزهای پنجشنبه و جمعه هم طول بکشد.

این در حالی است که انورالخلیل پس از نشست فراکسیون توسعه و آزادیبخشی به ریاست نبیه بری در عین التینه گفت نشست پارلمان قطعا برگزار خواهد شد و از همه فراکسیون‌های پارلمانی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود عمل کنند و نشست آتی در راستای اجرای توافق طائف برگزار می‌شود.

این در حالی است که روزنامه عکاظ از رسانه‌های حامی جریان 14 مارس اعلام کرده است لبنان در برابر یک مرحله سرنوشت‌ساز قرار دارد.

هر چند قرار است نشست پارلمان لبنان اواخر این هفته برای انتخاب رئیس جمهور جدید برگزار شود، اما با توجه به کارشکنی گروه‌های وابسته به جریان 14 مارس از جمله طیف سمیرجعجع، از هم اکنون می‌توان پیش بینی کرد که نشست آتی هم به نتیجه‌ای نرسد و روزشمار بعبدای بی رئیس جمهور همچنان ادامه یابد.

از روزی که کاخ ریاست جمهوری لبنان در بعبدا، بدون رئیس جمهور مانده است، حدود 540 روز می‌گذرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نشست خبری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور