سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سال 94 در هیچ حوزه‌ای سرمایه‌گذاری خاصی نشد


مؤید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در خصوص میزان سرمایه‌گذاری در پتروشیمی‌ها اظهار داشت: در سال 94 در هیچ حوزه‌ای سرمایه‌گذاری خاصی نشد چون هنوز تحریم‌ها لغو نشده است.

وی با بیان اینکه دولت تمام انرژی خود را بر روی توافق و برجام گذاشته و متاسفانه برجام هنوز عملیاتی نشده است, گفت: سرمایه‌گذاری‌ در هر موضوعی از جمله پتروشیمی به تحریم‌ مرتبط است و برای سرمایه‌گذاری باید تحریم‌ برطرف شود تا شرکت‌های خارجی اطمینان خاطر پیدا کنند لذا با توجه به لغو تحریم‌ها هنوز سرمایه‌گذاری آنچنانی صورت نگرفته است.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس درباره مصوبه سال گذشته مجلس در زمینه خوراک پتروشیمی‌ها نیز تصریح کرد: در خوراک پتروشیمی‌ها اقدام خوبی صورت گرفت. مجلس مصوب کرد که خوراک پتروشیمی‌ها به صورت 13 سنت منهای تخفیفات محاسبه شود. ممکن است یک نفر تا 30 درصد تخفیف بگیرد و قیمت گاز آن 9 سنت شود. از آن طرف قیمت گازی که برای سوخت می‌گیرد 3 سنت است. معنای آن این است اگر کسی در پتروشیمی سرمایه‌گذاری شود، گاز را به قیمت 6 سنت می‌خرد و این برای سرمایه‌گذاران بسیار دلچسب است.

حسینی‌صدر برهمین اساس تاکید کرد: اگر کسی در پتروشیمی سرمایه‌گذاری نکرد، به خاطر قیمت خوراک نیست بلکه به دلیل فراهم نبودن فضا برای سرمایه‌گذاری است.

وی در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی در بودجه سال 95 گفت:‌ فکر نکنم در سال 95 نیاز به تغییر خاصی در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها باشد و باید این سیاست‌ها را تثبیت کنیم همچنین امیدوارم هرچه زودتر تحریم‌ها برداشته شود و فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
عملکرد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در سال 94-93