سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امینی: مجلس سابق به نحو احسن نظارت می‌کرد اختلاس‌های چند هزار میلیاردی وجود نداشت/ قاضی زاده هاشمی: کار بر روی پرونده‌ بابک زنجانی، آریا و مرتضوی را در مجلس هشتم ما شروع کردیم


امینی: مجلس سابق به نحو احسن نظارت می‌کرد اختلاس‌های چند هزار میلیاردی وجود نداشت/ قاضی زاده هاشمی: کار بر روی پرونده‌ بابک زنجانی، آریا و مرتضوی را در مجلس هشتم ما شروع کردیمخبرگزاری دانشجو/ مناظره « آینده بهارستان» با حضور حسین امینی، استاندار سابق سیستان و بلوچستان و امیرحسین قاضی زاده، نماینده مجلس در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

حسین امینی امروز در مناظره «آینده بهارستان» که امروز به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد، با طرح این پرسش که چرا مجالس هشتم و نهم در مقابل دیکتاتوری و خودکامگی دولت احمدی‌نژاد نایستاد، گفت: ما در شرایطی هستیم که برجام به فرجام رسیده است و باید در جهت برجام داخلی حرکت کنیم و اجازه دهیم دولت مجال سرمایه گذاری داشته باشد و بتواند قدم‌های بلندی بردارد.

وی با اشاره به این مطلب که مجلس باید شرایطی فراهم کند تا دولت به وظایف خود عمل کند، خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان مجلسی می‌خواهند که هم بتوانند در آن دولت را وارد به پاسخگویی کنند و هم این‌که چوب لای چرخ دولت گذاشته نشود.

استاندار سابق سیستان و بلوچستان بر لزوم توجه به قانون در مجلس تاکید و تصریح کرد: چنانچه مجلس سابق به نحو احسن نظارت می‌کرد امکان این اختلاس‌های چند هزار میلیاردی وجود نداشت. چنانچه مجلس با قدرت بود رئیس جمهور دولت نهم و دهم نمی‌گفت من مجلس را در راس امور نمی‌دانم. چرا زمانی که رئیس جمهور دولت مطبوع شما چنین سخنانی را مطرح می‌کرد و 11 روز خانه نشینی اختیار کرد و مقابل حرف رهبری و مردم ایستاد، صدای فردی درنیامد؟.

بیشتر اختلاس‌ها در دولت‌های گذشته بوده است و نه دولت احمدی‌نژاد

در ادامه امیرحسین قاضی زاده با بیان این مطلب که کارنامه مجالس روشن است هم کارنامه مجالس چهارم و پنجم در زمان هاشمی رفسنجانی، هم کارنامه مجلس ششم در دوره دولت اصلاحات و هم مجالس هشتم و نهم، بیان کرد: رئیس جمهور و وزرای کدام دوره از منظر پاسخگویی به مجالس زمان خود پاسخگو بوده‌اند؟. در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و اصلاحات که هر زمان روسای جمهور خواستار بودند، مجالس در اراده آنان بود!.

وی ادامه داد: آقایان مدام می‌گویند ما مجلس وکیل‌الدوله نمی‌خواهیم؛ اما سرلیست کشوری آنان می‌گوید که حتی از وزرای دولت نباید سوال شود!.

این نماینده مجلس بیان کرد: در خصوص اختلاس‌ها تعجب می‌کنم از امینی که روزی خود نماینده مجلس بوده و عنوان می‌کند کشف اختلاس وظیفه نماینده مجلس است!، البته من به عنوان عضو کمیسیون اصل 90، در مجلس هشتم کار بر روی پرونده‌ بابک زنجانی، آریا و مرتضوی شروع کردیم.

قاضی زاده افزود: بیشتر این اختلاس‌ها در گذشته انجام شده بود و آقایان لاپوشانی کردند و در پرونده بابک زنجانی، موضوع با نامه هشت وزیر به قوه قضاییه پیگیری شد. این مجلس به وظیفه خود به بهترین نحو عمل کرده یا آن مجالسی که تحت امر دولت‌ها بودند؟!.

نمایندگانی می‌خواهیم که فراتر از مسائل جناحی به منافع کشور فکر کنند
امینی در ادامه به دلایل اهمیت مجلس دهم اشاره کرد و گفت: در شرایطی قرار داریم که دولت باید به وضعیت بیکاری موجود در کشور رسیدگی کند. باید با دولت همراهی کنیم تا دولت بتواند انجام وظیفه کند. مجلسی شجاع می‌خواهیم تا در مقابل زیاده گویی‌های داخل و خارج بایستد.استاندار سابق سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به این مطلب که نمایندگانی می‌خواهیم که فراتر از مسائل جناحی به منافع کشور فکر کنند، خاطرنشان کرد: ما مجلسی متکثر می‌خواهیم، مجلسی که در جهت رسیدن به پیشرفت گام بردارد.وی ادامه داد: قرار است ایران در افق 1404 کشور نخست منطقه باشد، آیا در این شرایط می‌توان به این سند دست یافت؟، رشد اقتصادی ما باید در این سال به هشت درصد برسد؛ اما امروز نه تنها در صدر نیستیم که در پایین جدول قرار داریم.امینی افزود: زمانی که رئیس جمهور پنج رئیس بانک را در یک شب تغییر می‌دهد و به جای آنان پنج غیر متخصص را قرار می‌دهد، جای سوال نداشت؟.

نرخ بیکاری در این دولت از 7 به 15 درصد رسیده است
در ادامه این مناظره قاضی زاده بیان کرد: این‌که سخنانی را عنوان کنیم که خود به آنان اعتقاد نداریم و بعد اقدام دیگر انجام دهیم درست نیست. شما از یک طرف می‌گویید مجلس وکیل‌الدوله نمی‌خواهیم و از طرف دیگر سرلیست شما در تهران سخن دیگری را عنوان می‌کند. سخنان عارف نشان از این دارد که آنان مجلس وکیل‌الدوله می‌خواهند. در این حین برخی از دانشجویان همراه با کف زدن شعار «اصلاحات زنده باید، امینی پاینده باد» سر دادند.

وی با طرح این پرسش که این رکودی که اتفاق افتاده است از آن کدام دوره است؟، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری ابتدای این دولت هفت درصد و طی این دو سال به 15 درصد رسیده است. در دولت گذشته پروژه‌هایی برقرار بود و مردم بر سر کار بودند چه کسی این پروژه‌ها را تعطیل کرد؟!.

قاضی زاده ادامه داد: برخی حرف از آزادی بیان می‌زنند؛ اما به دانشجو اجازه سخن گفتن نمی‌دهند. نمی‌شود سخن از آزادی بیان و آزادی‌های مدنی گفت و در نهایت چهار تا روزنامه را به این دلیل که سخنی مخالف عقاید ما زدند را ببنیدیم. زمانی که روزنامه شارلی به پیامبر توهین کرد و وزیر ارشاد اسلامی کشور گفت من هم شارلی هستم، بنده گفتم عنوان اسلامی وزارت ارشاد را باید برداشت و به دلیل همین سخن مرا به دادگاه کشاندند.

دولت را تشویق می‌کنیم به جز اسرائیل با تمامی دولت‌ها ارتباط برقرار کند
امینی در خصوص رویکرد خارجی مجلس آینده نیز بیان کرد: تلاش خواهیم کرد مجلس در مقابل زیاده خواهی‌های دول غربی و شرقی بایستد. از موضع مصلحت دولت را تشویق می‌کنیم به جز اسرائیل با تمامی دولت‌ها ارتباط برقرار کند.وی ضمن اشاره به این مطلب که اجازه نخواهیم داد مجلس با سخنان نامناسب مواردی که تصویب شده خدشه دار کند، گفت: حمله خودسران به کنسولگری عربستان زیانش بیشتر بود یا منافعش؟. این کار خودسران باعث شد در جوامع بین المللی به جای این‌که عربستان را محکوم کنند ایران را محکوم کنند. چرا مجلس واکنشی نشان نداد؟.

نامزد انتخابات مجلس دهم با تاکید بر این مطلب که مجلس باید مدافع حرکت‌های قانونی باشد و چناچنه قرار باشد هر فردی به طور جداگانه احساس وظیفه کند، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، خاطرنشان کرد: زمانی که در شورای تامین این استان حضور داشتم گفتم چنانچه جریانات بیرونی دانشگاعه اجازه دهند و دخالت نکنند، دانشگاه خطر نیست، نعمت است.امینی بیان کرد: همچنین نماینده در جایگاهی نیست که بگوید به طور مثال یک عنوان را از یک وزارت خانه بردارید و یا بگذارید، شما می‌توانستید وزیر را استیضاح کنید.

دولت یا اقتدار ندارد و یا شریک دزد و رفیق قافله است
در ادامه قاضی زاده با تاکید بر این‌که به جز اسرائیل اجازه ارتباط با آمریکا را نیز نخواهید داد، بیان کرد: آمریکا شیطان بزرگ است؛ اما برخی درصددند تا چهره این شیطان بزرگ را بزک کنند.پس از بیان این سخنان قاضی زاده جمع زیادی از دانشجویان شعار «مرگ بر آمریکا سر دادند».

وی در خصوص حمله به کنسولگری عربستان نیز خاطرنشان کرد: ما با هر کار غیرقانونی به هر شکلی که باشد مخالفیم. این استان استاندار و نیروی انتظامی در زیر مجموعه خود دارد که موظف به تامین امنیت مردم و کنسولگری هستند. مگر نماینده مجلس موظف به تامین امنیت است؟.

قاضی زاده افزود: می‌دانستند که قرار است عده‌ای در مقابل کنسولگری تجمع کنند؛ اما جلوی آنان را نگرفتند و در روز تجمع با آنان برخوردی صورت نگرفت و این دولت یا اقتدار ندارد و یا شریک دزد و رفیق قافله است.

پس از بیان این سخنان جمعی از دانشجویان گفتند « دولت بی کفایت نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم».

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که چه کسی مسئول تامین سفارتخانه‌هاست؟، خاطرنشان کرد: دولت باید پاسخگو باشد که ایستاد و نگاه کرد. مقابل آنان نایستاد تا بعدها بتواند مخالفان سیاسی خود را بکوبد.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که آقای امینی در شورای تامین خراسان حضور داشتند، بنده دانشجو بودم. در همان دوره اصلاحات انجمن اسلامی که بنده یکی از اعضای آن بودم ناطق نوری را دعوت کردیم جهت سخنرانی؛ اما شما نگذاشتید که وی بیاید و در دانشگاه سخنرانی کند. همچنین تریبون آزاد مکتوبی در دانشگاه برقرار کردیم که یکی از افراد بر روی این برد مطلب انتقادی می‌نوشت که آقایان این تریبون را از جا کندند.در ادامه قدیری، عضو انجمن دانشجویان نواندیش دانشگاه فردوسی مشهد خطاب به قاضی زاده گفت: شمایی که حرف از آزادی بیان می‌زنید کجا بودید که روزی در این دانشگاه‌ها دسته دسته دانشجو اخراج و ستاره دار می‌کردند؟.

بهترین تبلیغ تخریب دیگران است!
قاضی زاده در جواب این دانشجو با بیان این مطلب که لطفا اسامی آن گروه گروه دانشجویی که اخراج شدند را نام ببرید، گفت: ستاره دار شدن دانشجویان از چه دوره‌ای آغاز شد؟. مقوله ستاره دار شدن از دوره اصلاحات و زمانی که معین وزیر علوم بود آغاز و به یک آیین نامه تبدیل شد.وی تاکید کرد: این‌که کارهای خود را به گردن دیگران بیاندازیم درست نیست. چنانچه نماینده‌ای خارج از چارچوب نمایندگی جرمی مرتکب شود باید مجازات شود یا خیر؟، فرقی ندارد دانشجو که از این امر مستثنا نیست.

این نامزد انتخابات مجلس دهم با طرح این پرسش که اصلاح طلبانی که منتقد مجلس هشتم و نهم هستند چطور این افراد را در لیست خود جای داده‌اند؟، بیان داشت: بهترین تبلیغ، تخریب دیگران است. آقایان می‌بینند 10 سال از زمانی که خودشان بر سر کار بودند می‌گذرد و مردم یادشان رفته در دوران این آقایان چه بر سر کشور رفت به همین دلیل امروز از جناح مخالف انتقاد می‌کنند.قاضی زاده یادآور شد: دولت اصلاحات با فحش به هاشمی رفسنجانی و با دولتمردان هاشمی به روی کار آمد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: خبرگزاری دانشجو


ویدیو مرتبط :
رای مجلس برای قاضی مرتضوی