سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لاوروف: واشنگتن در حال درک ضرورت همکاری نظامی با مسکو برای حل بحران سوریه است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که ایالات متحده نهایتا در حال درک این نکته است که اگر قرار است برای بحران سوریه راه‌حلی پیدا شود نیازمند همکاری نظامی با روسیه است.

وی گفت برای اینکه درگیری‌ها در سوریه نهایتا پایان پذیرد، «نیازمند یک سازوکار واکنش سریع و همکاری بین افراد حاضر در عرصه نبرد - هم در خصوص موضوعات بشردوستانه و هم مسائل مرتبط با آتش‌بس - هستیم».

وزیر خارجه روسیه افزود که متأسفانه ایالات متحده به غیر موضوعات مرتبط با کاهش تنش و درگیری، از همکاری نظامی (با روسیه) اجتناب می‌کرد. من هم‌اکنون بر این باورم که آن‌ها این نکته را درک کرده‌اند که به منظور حرکت روبه‌جلو برای حل بحران سوریه، نمی‌توان بیش از این از تماس‌های نظامی اجتناب کرد.

لاوروف همچنین اعضای گروه بین‌المللی حمایت از سوریه - که شامل ایالات متحده، روسیه و سازمان ملل می‌شود را - به انجام آنچه که روز پنجشنبه در مونیخ بر سر آن توافق شد تشویق کرد.

وی گفت: «هم‌اکنون، اجرای آنچه که بر آن توافق شد، حیاتی است. برخی اوقات ما به توافقاتی با شرکای خود می‌رسیم، اما در واقع، تمایل چندانی برای اجرایی کردنشان ندارند».

لاوروف گفت: «من امیدوارم که این دفعه وضعیت متفاوت باشد».

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که توافق بر سر همکاری نظامی با واشنگتن به ایجاد یک «جبهه واقعی واحد ضد تروریسم» بیانجامد، امری که از مدت‌ها پیش مسکو خواهان بوده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
راه حل بحران سوریه