سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نجات سه هزار و 500 مسافر گرفتار در برف توسط هلال احمر کردستان


خدا بنده لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امدادگران هلال احمر به 500 خودرو در برف مانده در محورهای استان کردستان کمک کردند افزود: امدادگران برای این تعداد خودرو زنجیر چرخ بستند و پس از رهاسازی خودروها، آنان را از برف و کولاک نجات دادند.
او همچنین به اسکان دو هزار و 500 نفر توسط امدادگران جمعیت هلال احمر در پایگاه های این جمعیت و مساجد شهرستان های سقز، بیجار، قروه و دیواندره در دو روز اخیر اشاره کرد و گفت: در میان این افراد دو هزار و 500 تخته پتو و بسته غذایی خشک نیز توزیع شد.
او دو مورد انتقال مادر باردار در قروه و بانه توسط امدادگران جمعیت هلال احمر را از دیگر فعالیت های این جمعیت در دو روز اخیر در استان کردستان ذکر کرد.
خدابنده لو همچنین به امدادرسانی به یک دستگاه مینی بوس حامل زائران کربلا در محور سنندج - دیواندره اشاره کرد و گفت: در بین این افراد پتو و بسته تغذیه خشک توزیع شد.
وی با بیان اینکه بیش از 30 خودرو عملیاتی جمعیت هلال احمر در سطح استان در حال آماده باش است گفت: اکنون 10 پایگاه ثابت بین شهری در استان آماده ارایه خدمات به مردم هستند.
به گفته او همچنین در هر شهرستان حدود پنج تیم امدادگر پشتیبانی نیز آمادگی ارایه خدمات به حادثه دیدگان و درماندگان در برف و کولاک را دارند.
بارش برف سنگین از شامگاه شنبه در استان کردستان آغاز و در مدت دو روز اخیر حدود 50سانتی متر در برخی شهرهای استان برف بر زمین نشسته است.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
همچنین در استان کردستان 40 گردنه مهم و 15منطقه با امکان ریزش بهمن به طول هشت تا 10کیلومتر و 16منطقه کولاک گیر به طول 16 کیلومتر وجود دارد.
3033/6108

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نجات گران جمعیت هلال احمر