سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



موافقتنامه 450 میلیون دلاری ایران و سنگاپور در زمینه همکاری‌های دریایی


موافقتنامه 450 میلیون دلاری ایران و سنگاپور در زمینه همکاری‌های دریاییفارس/ ایران و سنگاپور موافقتنامه‌ای 450 میلیون دلاری در زمینه تامین سرمایه تاسیسات فراساحلی و دیگر همکاری‌های مشترک دریایی امضا کردند.

به نقل از پرس‌تی‌وی، هلدینگ کیم هنگ سنگاپور می‌گوید که یک توافق نامه به ارزش 450 میلیون دلار با صندوق توسعه صنایع دریایی ایران برای تامین سرمایه تاسیسات فراساحلی و دیگر همکاری‌های مشترک دریایی امضا کرده است.

در این توافق غیرالزام‌آور دو طرف خواستار ساخت کشتی‌های PSV (کشتی‌هایی که برای تامین سکوهای نفت و گاز فراساحلی طراحی شده‌اند)، جرثقیل دریایی، تانکرهای مواد شیمیایی و همچنین کشتی‌های حمل آلومینیوم وفایبرگلاس شده‌اند.

تان هنگ هو ملوین، مدیر عرضه شرکت کیم هنگ در این‌باره گفت: « در این پروژه به حداکثر رساندن تولید داخلی ایران مورد تاکید قرار گرفته است.»

کیم هنگ افزود این همکاری می‌تواند شامل ساخت کشتی، اجاره دارایی‌های کیم، خرید کشتی‌های فراساحلی، مدیریت دکل و تعمیر و نگهداری تاسیسات فراساحلی باشد.

در این بیانیه آمده است شرایط تجاری و فرم تامین مالی برای هر پروژه یک به یک مورد مذاکره قرار خواهد گرفت و در قالب توافقنامه‌های قطعی مستند خواهد شد. «از این رو، هیچ قطعیتی در مورد اینکه کدام یک از پروژه‌ها عملیاتی شود یا اینکه موافقتنامه‌‌های قطعی به اجرا منجر شوند، وجود ندارد.»

صندوق توسعه صنایع دریایی ایران یک صندوق دولتی وابسته به وزارت صنعت، معدن ایران است.

دیگر شرکت‌های خارجی نیز نسبت به سرمایه گذاری در صنعت کشتی سازی رو به رشد ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

سانگ گوئی کیم، رئیس موسسه دریانوردی کره جنوبی گفت، شرکت کتبوعش می تواند با تهران در زمینه ساخت کشتی، نگهداری و تعمیر ناوگان کشتیرانی و آماده سازی بنادر برای فعالیت همکاری کند.



منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
تصویب شش موافقتنامه همکاری