سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



1772 شکایت بهداشتی در نوروز


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون بهداشت وزیر بهداشت از فعالیت 1700 اکیپ ثابت و سیار نظارتی در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی خبر داد و گفت: از تعداد 5237 تماس با سامانه‌های 190 و 1490 بهداشت محیط، 1772 مورد شکایت بهداشتی ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر سیاری ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال اعلام رسمی سامانه 190 و اجرای برنامه سلامت نوروزی که به طور هم زمان توسط معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اجرایی شد، طی آن 1700 اکیپ ثابت و سیار نظارتی در هر روز، از 8 صبح تا 8 شب در تمام ایام نوروز بویژه روزهای تعطیل فعال بوده است.

وی افزود: همچنین ضمن کشیک نیروهای ستادی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، پایش و نظارت بر روند اجرای برنامه در 13 دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گیلان، مازندران، البرز، اصفهان، شهید بهشتی گلستان، بندرعباس، تهران، ایران، خراسان جنوبی، کاشان و قم انجام شده است.

معاون بهداشت همچنین با ارایه گزارشی از اجرای برنامه در کل کشور تا سیزدهم نوروز گفت: ازتعداد 5237 تماس تلفنی (طی دو هفته تعطیلات نوروزی) از طریق سامانه 1490 و190 معادل 1772شکایت بهداشتی ثبت شده که نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است و به 90 درصد شکایات دریافتی تاکنون رسیدگی شده است.

بنابر اعلام وب‌دا، سیاری، تعداد موارد بازرسی از مراکز عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین راهی طی برنامه سلامت نوروزی را 528 هزار و 885 مورد عنوان کرد و افزود: تعداد کل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین راهی متخلف که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند 9091 مورد و تعداد کل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اماکن بین راهی متخلف که تعطیل شده‌اند 1213 مورد، مقدار مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده 610 هزار و 283 کیلوگرم بوده است.


ویدیو مرتبط :
ضرورت رعایت نکات بهداشتی در ایام نوروز