سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجمع هزاران آلمانی در واکنش به اظهارات اوباما


تجمع هزاران آلمانی در واکنش به اظهارات اوبامامیزان/ هزاران تبعه آلمانی در مخالفت با اظهارات اخیر اوباما در خصوص اینکه تمام کشورهای اروپایی باید پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک را رعایت کنند، دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک یا TTIP یک پیمان تجارت آزاد است که بین اتحادیهٔ اروپا و ایالات متحده امریکا پیشنهاد شده است.
طرفداران این طرح می‌گویند که این پیمان منجر به رشد اقتصادی چندجانبه می‌شود، در حالی که منتقدانش می‌گویند که این پیمان قدرت بنگاه‌های اقتصادی را زیاد می‌کند و دست دولت‌ها را در کنترل بازار به نفع جامعه می‌بندد.
دولت امریکا این پیمان را مکملی بر شراکت ترنس-پسیفیک می‌داند. پس از این که پیش‌نویسی از این پیمان در مارس ۲۰۱۴ به بیرون درز کرد، کمیسیون اروپا برای برخی از بخش‌های این پیمان درخواست مشورت عمومی کرد و در ژانویه ۲۰۱۵ خلاصه‌ای از آن را منتشر کرد.
توافق احتمالی روی این پیمان دست‌کم تا سال ۲۰۱۶ طول خواهد کشید.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میزان


ویدیو مرتبط :
تجمع هزاران نفر از مردم مصر در میدان التحریر در اولین سالگرد انقلاب