سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ورود بیش از 740 هزار زائر اربعین به کشور/ سامانه پیام کوتاه 30007773 برای دریافت نظرات


ورود بیش از 740 هزار زائر اربعین به کشور/ سامانه پیام کوتاه 30007773 برای دریافت نظرات

ایرنا/ دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از بازگشت بیش از740 هزار نفر از زائران اربعین حسینی تا عصر پنجشنبه به کشور خبر داد و گفت: بیش از نیمی از زائران از مرز مهران به کشور وارد شده اند که نشان دهنده تراکم جمعیت و ترافیک در این محدوده است.

مجید آقا بابایی در گفت و گو با ایرنا، افزود: مدیریت برنامه ریزی برای اربعین حسینی به مراتب نسبت به سال گذشته و قبل تر از آن بهتر شده و شاهد بهبود کیفیت در سفر زائران بودیم.
وی ادامه داد: امسال با برنامه ریزی منسجم و ایجاد هماهنگی و تصمیم گیری متمرکز به همراه فعال شدن همه دستگاهها و مدیریت بسیار خوب مردم به همراه همکاری آنان شاهد مراسمی خوب و در خور توجه بودیم.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: این نظم و انضباط به همراه شور و اشتیاق زائران اربعین حسینی به مراتب در سال های آینده رشد بیشتری پیدا خواهد کرد.
آقابابایی با بیان اینکه زائران می توانند از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه به کشور بازگردند، گفت: بیشترین ورود زائران تا کنون از مرز مهران انجام گرفته که کمی باعث ترافیک شده است؛ البته مسئولان ذیربط در حال تسهیل امور برای هموطنان هستند.
وی همچنین درباره امنیت زائران حسینی اظهار داشت: الحمدالله امنیت به طور کامل از سوی دست اندرکاران امر برقرار است و هیچ مشکلی در این خصوص بر سر راه زائران دیده نشده است.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه درباره بیماری های واگیردار و خاص نیز گفت: تا این لحظه هیچ موردی در این زمینه گزارش نشده است و تمامی زائران در سلامت کامل هستند؛ تنها مواردی معدود بابت بیماری هایی همچون سرماخوردگی به پایگاه ها مراجعه کرده اند و این مهم برای سلامت زائران مدنظر است.
آقابابایی همچنین از تسهیل حمل و نقل برای زائران حسینی خبرداد و گفت: بدین منظور از ابتدای آذر تا کنون 20 هزار سرویس اتوبوس های بین شهری به محل های تعیین شده در مرزها اعزام شده اند تا تسهیلات لازم را برای مسافران ترتیب دهند که در این باره نیز مناسب عمل شده است.
وی افزود: این اتوبوس ها همچنان در حال عبور و مرور هستند و زائران را از مرزهای 3 گانه به مقصد های تعیین شده می رسانند.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه اظهار داشت: سامانه پیام کوتاه 30007773 برای دریافت نظرات ،پیشنهاد ها و طرح دیدگاه های هموطنان درباره برگزاری مراسم اربعین حسینی اختصاص یافته است.
آقا بابایی از مردم کشور بویژه زائران شرکت کننده در مراسم اربعین امسال دعوت کرد تا از طریق این سامانه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درباره چگونگی خدمات رسانی بهینه به زائران و بهبود وضعیت سفر به عتبات عالیات برای برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی در سال های آینده ارسال دارند.
مدیر کل امور مرزی و پدافند غیر عامل وزارت کشور از همکاری مسوولان ذیربط در مرزها و مردم و همچنین دست اندرکاران ایرانی و عراقی این مراسم عظیم قدردانی کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سامانه ارسال و دریافت پیام کوتاه رایگان