سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عمار حکیم: کردها شریک اساسی در دولت عراق هستند


عمار حکیم: کردها شریک اساسی در دولت عراق هستندایرنا/ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق که روز گذشته به کردستان عراق رفته در سلیمانیه گفت که کردها شریک اساسی در دولت عراق هستند.

«سید عمار حکیم» بعد از دیدار با «کوسرت رسول» عضو شورای مرکزی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در جمع خبرنگاران افزود که کردها شریک اساسی در دولت و بخش مهمی از ملت عراق هستند.
وی درباره تحولات جدید سیاسی درعراق یادآورشد که هرگونه سلب رای اعتماد از افراد در کشور نمی تواند افق خوبی را برای آینده عراق ترسیم کند.
حکیم هدف از سفر خود را به کردستان عراق به منظور یکپارچه ساختن دیدگاه ها برای حل بحران سیاسی جاری درعراق ذکر کرد.
عمار حکیم پیش از این در اربیل با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق دیدار و پیرامون اوضاع جاری در کشورش با وی بحث وگفت وگو کرد.
کشور عراق مدتی است که بر سر تغییر کابینه دولت و انجام اصلاحات گسترده وارد بحران سیاسی شده که آخرین مورد آن اعتراض و تحصن جمعی از نمایندگان در پارلمان در شامگاه گذشته است که تا امروز ادامه یافت.
نمایندگان معترض به صورت یکجانبه در خصوص کنار زدن روسای سه گانه کشور و تشکیل دولت تکنوکرات مستقل و پایان دادن به نظام سهم بندی در توزیع پست های دولتی تصمیم گیری کرده اند.
رییس پارلمان ملی عراق به منظور بررسی مطالبات نمایندگان معترض لحظاتی قبل جلسه اضطرای را در پارلمان آغاز کرد.
براساس اعلام قبلی پارلمان قرار بود جلسه فردا پنجشنبه برای تصمیم گیری در خصوص کابینه جدید تعدیل شده دولت برگزار شود که به دلیل اعتراض نمایندگان و تحصن آنها، جلسه اضطراری امروز برگزار شده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
دیدارحضرت آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی با عمار حکیم