سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گاردين: مرگ بر آمريکا در ايران ماندگار است


کيهان/ بيانات رهبرمعظم انقلاب در ديدار دانشجويان و دانش‌آموزان درباره مبارزه با استکبار به عنوان يک حرکت منطقي و داراي پشتوانه علمي و تاکيد معظم له برضرورت دوري از ساده انگاري و غفلت از دشمني آمريکا، بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي جهان داشت.

در پي بيانات روز سه شنبه رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره آمريکا و نگاه جمهوري اسلامي به موضوع استکبارستيزي و رابطه با آمريکا، پايگاه خبري المانيتور در گزارشي نوشت: آيت‌الله خامنه‌اي به همه کساني که طرفدار رابطه‌اي بهتر با آمريکا هستند، يادآور شد: «بعضي‌ها بايد اين را درک کنند که دوستي ورابطه با آمريکا به دشمني‌ها و توطئه‌هاي آمريکا پايان نخواهد داد.»
در ادامه گزارش آمده است: رهبر عالي ايران در آستانه سالگرد تسخير سفارت آمريکا در تهران که اولين سالگرد پس از امضاي توافقنامه هسته‌اي بين ايران و قدرت‌هاي بزرگ محسوب مي‌شود، به ايراني‌ها هشدار داد که به آمريکا تکيه نکنند.
المانيتور افزود: در چنين شرايطي حتي مقام‌هاي دولت ايران نيز مي‌گويند که اقدامات آمريکا در ايران نبايد به دست فراموشي سپرده شود.
روزنامه انگليسي گاردين نيز در گزارشي نوشت: آيت‌الله خامنه اي، رهبر ايران در سخنان خود بين مردم آمريکا و دولت اين کشور فرق گذاشته و تاکيد کرده است: بديهي است که اين شعار به معناي مرگ بر ملت آمريکا نيست بلکه به معناي مرگ بر سياست‌هاي آمريکا و استکبار است.
در ادامه گزارش آمده است: از اجتماعات مدارس گرفته تا نمازهاي جمعه و بيلبوردهاي موجود در سطح شهرها؛ يک شعار همچنان در همه جاي ايران حضور دارد: «مرگ بر آمريکا».
به گزارش جام نيوز،گاردين تاکيد کرد: رهبر عالي ايران روشن ساخت که اين شعار به اين زودي‌ها از واژگان سياسي جمهوري اسلامي حذف نخواهد شد.
در همين حال، پايگاه خبري شبکه ان بي‌سي نيوز آمريکا در گزارشي نوشت: کسانيکه در ايران فرياد «مرگ بر آمريکا» سر مي‌دهند، منظوري که شما ممکن است در ذهن بياوريد را ندارند [و عليه ملت آمريکا شعار نمي‌دهند[.
خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب تصريح کرد: رهبر عالي ايران در ديدار هزاران نفر از دانشجويان و دانش‌آموزان اين کشور تاکيد کرد: نکته‌ اساسي در فهم و تحليل اوضاع کنوني و ترسيم حرکت آينده کشور، درک اين واقعيت است که مبارزه جمهوري اسلامي و مردم ايران با استکبار برخلاف حرفهاي برخي‌ها، حرکتي غيرمنطقي و احساساتي نيست بلکه مقابله‌اي برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمي است.
پايگاه خبري آمريکايي «ورلد نت ديلي» نيز در اين باره نوشت: رهبر عالي ايران روز سه شنبه در پيامي تاکيد کردند شعار مرگ بر آمريکا که در سراسر خاورميانه شنيده مي‌شود، به آن تيرگي و بدي که به نظر مي‌رسد نيست و در واقع به معناي مرگ بر سياست آمريکاست.
فاکس نيوز نيز در گزارش تاکيد کرد: در نخستين ۱۳ آبان پس از توافق هسته اي، بحث شعار «مرگ بر آمريکا» در فضاي سياسي ايران جنجالي شده و روز يکشنبه نيز ۱۹۲ نماينده مجلس شوراي اسلامي در بيانيه‌اي تاکيد کردند که اين شعار نماد جمهوري اسلامي ايران است و کنار گذاشته نخواهد شد.
همچنين راديو فرانسه در گزارشي اعلام کرد: رهبر جمهوري اسلامي ايران دشمني ايران و آمريکا را داراي پشتوانه علمي دانست.
به گزارش خبرگزاري‌ها، معاون سخنگوي دستگاه ديپلماسي آمريکا در کنفرانس خبري از پاسخ به سوالي درباره تفسير شعار «مرگ بر آمريکا» از سوي رهبر معظم انقلاب خودداري کرد.
«اليزابت ترودو» معاون سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در پاسخ به خبرنگاري که درباره سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان و دانش‌آموزان سوال کرد و «واکنش خاص» وزارت خارجه آمريکا را جويا شد، گفت: نه ما قصد نداريم به همه اظهارنظرات رهبر ايران واکنش نشان دهيم.
گزارش نيويورک تايمز از افزايش احساسات ضد آمريکايي
نيويورک تايمز در گزارشي نوشت: کساني که گمان مي‌کردند با حصول توافق هسته اي، فصل جديدي در روابط ايران و آمريکا گشوده مي‌شود در اشتباه بودند.
در ادامه گزارش آمده است: فضاي سياسي ايران در هفته‌هاي اخير به گونه‌اي بوده است که از افزايش احساسات ضد آمريکايي حکايت دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، نيويورک تايمز تاکيد کرد: رهبر ايران اظهارداشت که «مرگ بر آمريکا شعاري جاودانه است» علاوه براين، بيلبوردهايي در سطح تهران ديده مي‌شود که گوياي به سخره گرفتن نمادهاي حماسه ساز آمريکايي است.
تصوير «نبرد ايووجيما» به گونه‌اي تحقير آميز بر روي بيلبوردي قرار گرفته است. در اين تصوير، تفنگداران آمريکايي در حال قرار دادن پرچم آمريکا بر روي اجساد مردم هستند.
علاوه بر اين، رستوران «کي‌اف سي» در ايران ـ که خود را نماينده رسمي و انحصاري رستوران‌هاي زنجيره ايِ کي اف سيِ آمريکا مي‌داند ـ پس از دو روز فعاليت بسته شد.
از زمان حصول توافق هسته‌اي ايران در 14 ژوئيه 2015 (23 تير 94)، علي رغم حمايت رهبر ايران از آن، وي بارها اعلام کرد پذيرش برجام به معناي برقراري روابط حسنه با آمريکا نيست.
تشديد اقدامات ضدآمريکايي در حالي صورت مي‌گيرد که ايران خود را براي انتخابات پارلماني فوريه (31 روز منتهي به 13 اسفند) آماده مي‌کند. مي‌توان گفت در دوران پسا برجام، شاهد تغييرات ويژه‌اي نخواهيم بود.

با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
همخوانی ترانه ماندگار مرگ بر آمریکا