سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انجمن دانشگاه سلیمانیه از اعتصاب معلمان کرد عراقی حمایت کرد


انجمن دانشگاه سلیمانیه از اعتصاب معلمان کرد عراقی حمایت کردایرنا/ انجمن دانشگاه سلیمانیه عراق روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از اعتصاب معلمان و خواسته های آنها حمایت و در همین حال، بر سیاسی نبودن این خواسته ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، این بیانیه اضافه کرده است: این انجمن نگران متوقف شدن روند تحصیل در استان سلیمانیه است، اما در عین حال تاکید دارد که دولت اقلیم باید خواسته‌ها و مشکلات حقوق‌بگیران را که ارتباط مستقیم با معیشت آنها دارد، حل و فصل کند.

بیانیه انجمن دانشگاه سلیمانیه با اشاره به بحران مالی حکومت اقلیم کردستان عراق افزوده است: در خصوص این بحران اگر با اساتید و متخصصین مشورت می‌شد، قطعا راهکارهای علمی و عملی به حکومت اقلیم کردستان عراق ارائه می‌شد تا بدینگونه اقلیم گرفتار بحران نشود.

براساس این بیانیه، انجمن دانشگاه سلیمانیه ضمن حمایت از خواسته‌های معلمان و اساتید آنها را در انتخاب ادامه اعتصاب و یا بازگشت به کلاس‌های درس مختار دانسته است.
در این بیانیه از رسانه‌ها نیز خواسته شده، از سیاسی کردن مطالبات حقوق بگیران خودداری کنند، چرا که این خواسته‌ها صرفا صنفی و در راستای تامین حقوق مالی حقوق بگیران است.

معلمان و اساتید دانشگاه‌ها در اقلیم کردستان عراق بیش از 5 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که حکومت اقلیم در تازه‌ترین تصمیم برای برون رفت از بحران اخیر مالی، حقوق آنان را به نصف کاهش داده است.

معلمان و در پی آن اساتید دانشگاه برای تامین خواسته‌هایشان ضمن خودداری از حضور در کلاس‌ها، برای اعمال فشار به حکومت اقلیم کردستان عراق بطور فراگیر اعتصاب کرده‌اند.
حکومت اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است با کسری ماهیانه 450 میلیارد دیناری (معادل 375 میلیون دلار آمریکا) برای تامین حقوق کارمندان و حقوق بگیران روبه رو است.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
اعتصاب معلمان قزوین