سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تأکید رؤسای مجالس ایران و صربستان بر ضروت مبارزه با تروریسم


به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با "مایا کویکوویچ" رئیس مجلس ملی صربستان در سخنانی، گفت: امروز میزبان رئیس پارلمان صربستان بودیم، خوشبختانه دو کشور روابط تاریخی و خوبی از گذشته داشته‌اند و حتی زمانی که صربستان جزو کشور یوگوسلاوی سابق بود، روابط اقتصادی و سیاسی ایران و صربستان در جایگاه مناسبی قرار داشت و در دوره جدید نیز روابط سنجید‌ه‌ای در این حوزه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بحث روابط پارلمانی میان ایران و صربستان، گفت‌وگوهای سازنده‌ای در سال‌های اخیر انجام شده است، افزود: سفر خانم کویکوویچ به تهران دارای اهمیت بسیاری است و در مذاکرات امروز در رابطه با گسترش روابط پارلمانی و کمیسیون‌ها و در زمینه گسترش روابط اقتصادی و بخش‌های متنوع صحبت و بحث شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: به طور قطع سفر رئیس پارلمان صربستان، هم از نظر روابط پارلمانی و هم از نظر گسترش روابط اقتصادی، دارای اهمیت است، همچنین در دیدار امروز در رابطه با بحران‌های منطقه‌ای از جمله در حوزه بالکان و منطقه ما و خطر تروریسم و مشکلات ایجاد شده برای جهان و روش‌های مبارزه با تروریسم مذاکراتی انجام شد.

لاریجانی ادامه داد: البته در سفر قبلی‌ام به صربستان، در تمام این حوزه‌ها گفت‌وگوهایی صورت گرفته بود، اما قطعا نتیجه سفر خانم کویکوویچ به ایران به گسترش روابط دوجانبه و ایجاد فهم مشترک در صحنه بین‌الملل منجر می‌شود.

همچنین "مایا کویکوویچ" رئیس مجلس ملی صربستان در این نشست خبری با تشکر از دعوت لاریجانی بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد و افزود: روابط ایران و ما از زمان یوگسلاوی سابق برقرار بوده و در حال حاضر نیز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به توافقات انجام گرفته در دیدار با لاریجانی، تأکید کرد: درباره توسعه روابط پارلمانی، گروه‌های دوستی و کمیسیون‌های مشترک صحبت و تبادل نظر کردیم. همچنین درباره برگزاری کمیسیون اقتصادی دو کشور که به زودی برگزار می‌شود، توافقاتی انجام شد که امیدوارم این روابط اقتصادی موجب تقویت روابط سیاسی دو کشور نیز بشود.

رئیس مجلس ملی صربستان، سفرش به تهران را دو روزه دانست و افزود: در این دو روز در تهران درباره مسائل منطقه‌ای صحبت‌های خوبی با مقامات جمهوری اسلامی خواهم داشت. همچنین توسعه روابط اقتصادی و تبادل در زمینه اقتصادی، علمی، آموزشی، توریسم و تجارت، صحبت‌هایی خواهند داشت که امیدوارم بر تعمیق و گسترش روابط دو کشور تأثیرگذار باشد.

"مایا کویکوویچ"، تصریح کرد: در نشست امروز، بر افزایش تبادلات تجاری بین دو کشور صحبت کردیم و امیدوارم این گفت‌وگوها زمینه خوبی برای تقویت روابط ایران و صربستان باشد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نوپو پلیس ویژه مبارزه با تروریسم ایران