سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رزمایش 30 هزار نفری الی بیت المقدس در آذربایجان غربی آغاز شد


سرهنگ پاسدار کریم علی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نخستین ساعات صبح امروز تاکنون نزدیک به 12 هزار نفر از اعضای گردانهای الی بیت المقدس در مکان های در نظر گرفته شده اعم از مساجد، مدارس و اردوگاه ها برای رزمایش در شهرستان ها پذیرش شده اند.
وی اظهار کرد: تجمع اولیه در حوزه های مقاومت، حرکت به مناطق از پیش تعیین شده بعد از توجیه توسط فرمانده گردان و حضور در کلاسهای آموزشی از جمله برنامه های این رزمایش در روز اول است.
علی نژاد بیان کرد: کلاسهای این رزمایش با حضور مربیان مجرب و دارای سابقه مربیگری و حضور در جبهه های دوران دفاع مقدس و مربیان ثابت و غیر ثابت برگزار می شود.
معاون عملیات سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: این کلاسها شامل آموزشهای نظامی، تامین جاده، مقابله با ناآرامیهای داخلی، اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشهای تخصصی سلاح های مختلف، پدافند غیرعامل در مقابل بمبارانهای هوایی، کلاسهای آموزشی توجیه حرکت در شب، ستون کشی و راهپیمایی شبانه همراه با انفجارها و عملیاتهای کمین و ضد کمین است.
وی اظهار کرد: روز جمعه نیز با حضور گردانهای واکنش سریع بیت المقدس و بسیجیان برگزاری صبحگاه اقتدار در ساعات اولیه صبح انجام می شود.
معاون عملیات سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: اجرای رزمایش در سه سطح دفاعی، امنیتی و امداد و نجات انجام می شود.
علی نژاد بیان کرد: بخش دفاعی در خارج از شهر بوده و همراه با تیراندازی و انفجارات است و عملیات کمین، عملیات تاخیری و تک به ارتفاع از جمله اقداماتی است که در این بخش انجام می شود.
معاون عملیات سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: بخش امنیتی رزمایش نیز شامل مقابله با نا آرامی ها و اغتشاشات، حراست از اماکن حساس و مهم شهرستان و ایست و بازرسی است.
وی بیان کرد: امداد و نجات مردمی نیز برای مقابله با بمبارانهای هوایی و حوادث و عوامل طبیعی از جمله زلزله و سیل انجام می شود.
علی نژاد اظهار کرد: گردانهای الی بیت المقدس فردا جمعه در مکانهای برگزاری نماز جمعه نیز حضور می یابند.
وی با اشاره به حضور گردان کوثر خواهران در این رزمایش اظهار کرد: خواهران روز دوم برنامه دارند و شرکت در صبحگاه اقتدار و حضور در کلاسهای آموزش مردم یاری و امداد و نجات، برنامه های فرهنگی در زمینه های مختلف از جمله کنترل جمعیت و مقابله با ناآرامیهای داخلی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای بانوان در رزمایش است.
آذربایجان غربی از استانهای واقع در منتهی الیه شمالغربی کشور است.
این استان دارای مرزهای مشترک به طول 967 کیلوکتر با کشورهای خارجی عراق، ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان است.
این استان در دوران پس از انقلاب مورد طمع و تهاجم منافقین و ضد انقلاب بوده و در دوران دفاع مقدس مردم این منطقه رشادتهای بسیاری از خود برای حفظ حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده اند.
7125/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
رزمایش الی بیت المقدس 2