سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چه زمانی تخمک بارور شده به سمت رحم حرکت می کند؟/ زمان لانه گزینی/ تفاوت لکه لانه گزینی با قاعدگی!


چه زمانی تخمک بارور شده به سمت رحم حرکت می کند؟/ زمان لانه گزینی/ تفاوت لکه لانه گزینی با قاعدگی!

متخصصین، اولین روز آخرین دوره عادت ماهیانه را به عنوان اولین روز بارداری به حساب می آورند و از آن روز شروع به شمارش سن بارداری می کنند. به طور معمول اولین هفته حاملگی، از دو هفته قبل از این که اسپرم به داخل تخمک نفوذ کرده باشد، محاسبه می شود. در این مدت از نظر تئوری بچه ای وجود ندارد.

هنوز حدود یک هفته وقت لازم است تا متوجه شوید باردار هستید یا خیر. در هفته دوم، بدن شما در مرحله ی تخمک گذاری است و می توانید باردار شوید. این مرحله ای است که یکی از دو تخمدان، یک تخمک را در لوله رحم رها می سازد و تخمک در آن جا جهت لقاح به وسیله یک اسپرم منتظر می ماند. تنها یک اسپرم لازم است که تخمک شما را بارور سازد، اما در حین نزدیکی 100 الی 300 میلیون اسپرم رها می شوند. نوزاد شما نتیجه ی انتخاب تصادفی توسط تنها یکی از میلیون ها اسپرم است.

تخمک گذاری زنان حدود چهارده روز قبل از شروع قاعدگی بعدی انجام می گیرد و هر ماه یک تخمدان (تخمدان راست یا چپ)، تخمک را آزاد می کند. در زمان تخمک گذاری، تخمک تک سلولی به اندازه 0.13 میلی متر، از یک تخمدان آزاد و به طرف لوله های رحمی حرکت می کند، این درست زمانی است که لایه های رحمی جهت پذیرش تخمک بارور شده، آمادگی یافته و ضخیم تر و پر خون تر می گردند. ترشحات دهانه رحم در طی زمان تخمک گذاری رقیق تر گشته، به طوری که اسپرم به راحتی توانایی عبور از میان آن و ورود به محوطه رحم را پیدا می کند.

قابلیت باروری تخمک پس از زمان تخمک گذاری حدود دوازده تا بیست و چهار ساعت است و طول عمر اسپرم در داخل دستگاه تناسلی زن حدود سه تا چهار روز است.

به جز در موارد بارداری چند قلویی، تنها یک اسپرم به پوشش خارجی تخمک رسوخ کرده و آن را بارور می سازد. به مجرد این که تخمک موقعیت تماس با اسپرم را از دست داد، پوشش خارجی اسپرم ضخیم تر شده و بقیه اسپرم ها نیز فروکش می کنند. پس از نفوذ اسپرم به تخمک، بدنه اسپرم از آن جدا شده و تنها سر اسپرم که حاوی مواد ژنتیکی است به تخمک می چسبد.

بعد از تخمک گذاری، تخمدان شما مقدار زیادی پروژسترون تولید خواهد کرد. هورمونی که رحم شما را آماده می کند تا از تخمک تازه بارور شده میزبانی کند؛ جایی که به مدت سی و هشت هفته یا بیشتر در آن جا زندگی خواهد کرد. تا هفته آینده سلول بارور شده شما بار ها تقسیم خواهد شد، تا یک جنین انسانی تولید کند.

جنین شما احتیاج دارد هفته چهارم را با موفقیت بگذراند، در غیر این صورت او را در طول دوران قاعدگی از دست خواهید داد. به همین دلیل است که حاملگی تا چهار هفته اول به اثبات نمی رسد. در این مرحله، جنین هنوز توده ای از سلول های گرد است که در حال تقسیم شدن می باشد. تا آخر هفته چهارم، آن ها از طریق لوله ی رحم به رحم منتقل خواهند شد و خود را به دیوار ه های ضخیم شده رحم متصل خواهند کرد. این مرحله تحت عنوان «لانه گزینی» شناخته می شود.

زمان لانه گزینی تقریبا با زمان پریود یکسان است و ممکن است همراه با لکه بینی باشد.

تفاوت لکه لانه گزینی با قاعدگی؟
لکه لانه گزینی می تواند شبیه دوران قاعدگی باشد بویژه روز اول قاعدگی، زمانیکه لکه ها خفیف و سبک هستند. بنابراین زمانیکه این نوع لکه بینی شروع می شود ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. پس بهتر است تفاوتهای موجود بین لکه لانه گزینی و قاعدگی را بهتر بشناسید:

-خونریزی ناشی از لانه گزینی تخمک بارور شده، سبک و خفیف است و به همین کیفیت باقی می ماند اما خونریزی دوران قاعدگی در ابتدا خفیف بوده و در ادامه و روزهای بعد شدید می شود. در خونریزی لانه گزینی لخته خونی که اغلب در طول قاعدگی دیده می شود، وجود ندارد.

- رنگ خون در دوران قاعدگی روشن و پرجنب جوش به نظر می رسد اما ترشحات ناشی از لانه گزینی صورتی کم رنگ یا قهوه ای هستند. خونریزی ناشی از دوران قاعدگی گهگاهی به رنگ قرمز به نظر می رسد اما خونریزی لانه گزینی در بیشتر موارد قهوه ای یا صورتی رنگ است.

-خونریزی قاعدگی به شکل طبیعی در طول دوره مشخصی و بدون توقف آغاز می شود اما خونریزی لکه بینی به شکل نامنظم صورت می گیرد یعنی می آید و می رود. خونریزی لانه گزینی سبب ایجاد لکه یا خونریزی نامنظم می شود و یک یا دو روز به طول می انجامد. اما خونریزی دوران قاعدگی 4 یا 7 روز دوره کامل خود را سپری می کند.

-خونریزی قاعدگی و لانه گزینی سبب گرفتگی عضلات می شود، اما گرفتگیها در دوران قاعدگی شدیدتر هستند. گرفتگی های خفیف و ضعیفی که هرگز به شدت آن افزوده نمی شود می تواند به معنای لانه گزینی باشد بویژه اگر همراه با ترشحات قهوه ای یا صورتی رنگ باشد.  

برچسب ها : تفاوت خونریزی لانه گزینی با قاعدگی ، لانه گزینی خونریزی ، لانه گزینی جنین ، لانه گزینی تخمک ، لانه گزینی+زمان ، لانه گزینی در رحم ، لانه گزینی در بارداری ، لانه گزینی بعد از لقاح ، لانه گزینی بدون خونریزی ، لانه گزینی چیست ، تفاوت خونریزی لانه گزینی با پریود ، فرق خونریزی لانه گزینی با پریود ، علایم بارداری 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید...

لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید...

 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 

تعداد بازدید : 2

نظرات كاربران : نام : ایمیل : متن نظر : *لطفاً نظر خود را وارد نمائید متن بالا را وارد نمایید* 


ویدیو مرتبط :
لانه گزینی لنفوسیت