علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تناسب اندام/ تغذيه سالم و فعاليت بدني راهکار اصلي درمان چاقي


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.12 - 15:29

تناسب اندام/ تغذيه سالم و فعاليت بدني راهکار اصلي درمان چاقي

مهر/ دبير اجرايي پنجمين کنگره پيشگيري و درمان چاقي ايران، تاکيد کرد: اساسا درمان اصلي چاقي اصلاح شيوه زندگي به مفهوم رعايت الگوي صحيح تغذيه و فعاليت بدني مناسب است.
دکتر محمد هاشمي در خصوص تجهيزات درمان موضعي لاغري اعم از کرايوليپوليز، ليپوماتيک و...، گفت: اين گروه از درمان‌ها تحت عنوان بادي کانتورينگ منحصر به وجوه زيبايي و ظاهري بوده و به هيچ وجه درمان چاقي و اضافه وزن به حساب نمي‌آيند.
وي در ارتباط با کارايي و اثربخشي داروهاي جديد درمان چاقي که در داروخانه ها موجود هستند و خاصيت دفع چربي دارند، گفت: اساسا درمان اصلي چاقي اصلاح شيوه زندگي به مفهوم رعايت الگوي صحيح تغذيه و فعاليت بدني مناسب است و بدون در نظر گرفتن اين دو اصل ساير درمان‌ها فاقد پشتوانه علمي هستند.
هاشمي ادامه داد: در اين ميان داروهايي هستند که مي‌توانند به فراخور وضعيت بيمار به روند کاهش وزن افراد اندکي کمک کنند اما بايد در نظر داشت دارو فقط با تجويز پزشک و تهيه آن از داروخانه‌ها، امکان مصرف پيدا مي‌کند.
دبير اجرايي پنجمين کنگره پيشگيري و درمان چاقي ايران با تاکيد بر اينکه عمدتا داروهاي تبليغ شده در رسانه‌ها داروهاي غيرمجاز هستند گفت: دارو يک کالاي مصرفي معمولي نيست تا افراد به تشخيص خود آن را انتخاب کرده و مصرف کنند. دارو کالايي است که با توجه به نياز بيمار و در نظر گرفتن مضرات و منافع آن فقط بايستي توسط پزشک تجويز شود، بنابراين تهيه دارو از منابعي غير از داروخانه‌ها و بدون تجويز پزشک قطعا مردود است
.
وي همچنين درباره تجهيزات درمان موضعي لاغري اعم از کرايوليپوليز، ليپوماتيک و...، گفت: اين گروه از درمان‌ها تحت عنوان بادي کانتورينگ منحصر به وجوه زيبايي و ظاهري بوده و به هيچ وجه درمان چاقي و اضافه وزن به حساب نمي‌آيند.
هاشمي افزود: گرچه برخي از اين روش‌ها مشروط بر سلامت تکنولوژي بکار رفته و کاربرد توسط مراکز مجاز ارائه خدمات مي‌توانند به کاهش سايز بيماران در کنار درمان اصلي (اصلاح شيوه زندگي) کمک کنند ولي هيچکدام به تنهايي درمان چاقي محسوب نمي‌گردند.
پنجمين کنگره پيشگيري و درمان چاقي ايران از ۲۵ تا ۲۷ آذر ۹۴ در مرکز همايش‌هاي بيمارستان ميلاد برگزار مي شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
تغذیه سالم ، تناسب اندام