سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محاصره دانشگاه هنگ کنگ توسط دانشجویان معترض


محاصره دانشگاه هنگ کنگ توسط دانشجویان معترضایرنا/ دهها دانشجوی معترض هنگ کنگی ساختمان دانشگاه هنگ کنگ و خیابانی های منتهی به آن را در اعتراض به مداخله های حکومتی به محاصره خود در آوردند.

به گزارش ایرنا، این تازه ترین موج اعتراضات در پی جنبش حامی دمکراسی در هنگ کنگ است و این بار هم کانون اعتراضات دانشجویی است.
تازه ترین رویدادهای خبری حکایت از آن دارد که محاصره مشهورترین دانشگاه هنگ کنگ از روز گذشته که قرار بود نشست شورای دانشجویی و هیات مدیره برگزار شود، آغاز شده است.
بنابرگزارش های دریافتی نزدیک به 200 تا 300 نفر از دانشجویان معترض محل برگزاری این نشست و همچنین خیابان های منتهی به این دانشگاه را در محاصره خود گرفته اند.
این موضوع موجب شد تا درگیری هایی نیز بین نیروهای پلیس اعزامی به منطقه با دانشجویان به وقوع بپیوندد که بر اثر آن چند نفر زخمی شده و راهی بیمارستان شدند.
نشریه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ در گزارشی اعلام کرد: دانشجویان گفته اند تا زمانی که مداخله جویی های حکومتی در امور دانشجویان و دانشگاه ادامه داشته باشد اعتراضات ادامه خواهد یافت.
محاصره محل نشست و خیابان های اطراف دانشگاه توسط دانشجویان هنگ کنگی مانع از آن شد که نشست شورای هیات مدیره و حکومتی در دانشگاه برگزار شود.
تصاویر منتشره در هنگ کنگ نشان می دهد که اعضای این شورا تحت تدابیر امنیتی پلیس در حال خروج از دانشگاه هستند.
یکی از این تصاویر نیز مربوط به فردی به نام «آرتور لی» رئیس شورای حکومتی دانشگاه هنگ کنگ است که نتوانست در نشست روز گذشته شرکت کند.
با این حال او بلافاصله پس از این اعتراضات در مصاحبه ای تاکید کرد که به خواست دانشجویان رسیدگی خواهد شد.
دانشجویان معترض می گویند که خواستار گفت وگوی مستقیم با «آرتور لی» هستند در غیر این صورت به اعتراضات ادامه خواهند داد.
اساسنامه شورای حکومتی دانشگاه را که دانشجویان خواستار تغییر کلی آن هستند آخرین بار در سال 2009 میلادی تنظیم شده است و هر پنج سال یک بار تنظیم می شود و حالا دانشجویان امیدوارند در بررسی ها و تجدید نظرهای جدید از مداخله دولت و حکومت در امور دانشجویان این دانشگاه کاسته شود.
هنگ کنگ شهری جزیره ای در چین است که تا سال 1997 مستعمره بریتانیا بود.
منطقه هنگ کنگ از اوایل مهر ماه سال 93 نیز به مدت سه ماه شاهد تجمع اعتراض آمیز هزاران نفر از مردم و دانشجویان این منطقه به تصمیم مقامات پکن در خصوص تایید نامزدهای انتخابات محلی بود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
هنگ کنگ در یک دقیقه - شگفتی ها هنگ کنگ را بهتر از همیشه بشناسید