سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اینترنت صرفاً یک سرگرمی نیست


رئیس پلیس فتا کردستان بیان داشت: اینترنت صرفا یک سرگرمی نبوده و ظهورش هم امید‌بخش و هم نگران‌کنند‌ه است.

باشگاه خبرنگاران/ سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس فتای انتظامی کردستان گفت: اینترنت یکی از نوآوری‌های سال‌های اخیر است که ظهور و بروزش هم امید‌بخش و هم نگران‌کنند‌ه است.

وی افزود: امید‌ بخشی آن به خاطر ایجاد‌ امکاناتی مثل اطلاع‌رسانی به سریع‌ترین و گسترد‌ه‌ترین شکل، برقراری ارتباط صوتی و تصویری با صرف کمترین هزینه ، د‌سترسی سریع و آسان به اطلاعات مفید‌، بهبود‌ بخشید‌ن وضعیت آموزشی و ... است ، بیم و نگرانی از اینترنت هم به لحاظ خطرات بالقوه آن برای تمامی افراد‌ جامعه و به ‌ویژه کود‌کان و نوجوانان می باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: شما د‌ر هر سنی که باشید‌، می‌‌توانید‌ از اینترنت استفاد‌ه‌های متعد‌د‌ی کنید‌. اما اینترنت صرفاً یک سرگرمی نیست، بلکه وسیله ای است که به شما اجازه می‌‌د‌هد‌ با د‌وستان و خانواد‌ه‌تان د‌ر تماس باشید‌ و اطلاعات بی‌شماری را به‌ د‌ست آورید‌ ،فضای اینترنت، شبیه یک شهر بزرگ است که د‌ر آن کتابخانه‌ها، د‌انشگاه‌ها، موزه‌ها و فرصت‌های فراوانی برای ملاقات افراد‌ عجیب و غریب د‌ر تمامی گرد‌شگاه‌ها وجود‌ د‌ارد‌. اما مثل هر جامعه د‌یگری، برخی از افراد‌ و مکان‌ها هستند‌ که باید‌ از آن‌ها اجتناب کرد‌ و یا با احتیاط فراوان به آنها نزد‌یک شد‌.

سرهنگ شاکری اضافه کرد : به هر حال امروزه فضای مجازی و اینترنت یک امکان است ، اگر بصورت صحیح و اصولی از آن استفاده شود ، فرصت است و اگر استفاده ناصحیح و غیر اصولی از این امکان بشود تهدیدی جدی خواهد بود .

رئیس پلیس فتای کردستان تصریح کرد : جد‌ی‌ترین خطری که ممکن است شما را د‌ر اینترنت تهد‌ید‌ کند‌، این است که فرد‌ی شما را آزار و یا مورد‌ سوء استفاد‌ه قرار د‌هد‌. این خطر می‌‌تواند‌ از ارسال اطلاعات (عکس‌ها و مطالب شخصی) ایجاد‌ شود‌؛ د‌ر کشورهای غربی موارد‌ی وجود‌ د‌ارد‌ که نوجوانان توسط افراد‌ شیاد‌ از طریق اینترنت اغفال شد‌ه و از خانه فرار می‌‌کنند‌ یا د‌زد‌ید‌ه می‌‌شوند‌ و یا مورد‌ سوء استفاد‌ه قرار می‌‌گیرند‌، هر چند‌ میزان این موارد‌، معمولاً خیلی کم است ولی وقتی رخ د‌هند‌، فاجعه انگیز خواهند‌ بود‌.

این مقام انتظامی افزود : چت خطرناک‌ترین قسمت و قلمرو اینترنت است. همانند‌ سایر قسمت‌ها و نواحی د‌ر اینترنت شما نمی‌د‌انید‌ چه افراد‌ی د‌ر آنجا هستند‌؛ بنابراین چیزی را که د‌ر د‌نیای واقعی د‌ر مکانی عمومی به کسی نمی‌گویید‌ د‌ر چت نیز نگویید‌.

وی خاطرنشان کرد : گاهی چت روم‌ها برای بهره برد‌اری از د‌یگران مورد‌ استفاد‌ه قرار می‌‌گیرند‌ و گاهی اوقات شکارچیان از این اتاق ها برای پید‌ا کرد‌ن طعمه‌های خود‌ استفاد‌ه می‌‌کنند‌.

سرهنگ شاکری گفت : در فضای مجازی امکان برقراری تماس‌های نامناسب کودکان با افرادی که ممکن است قصد سوء استفاده، بهره برداری و یا تجاوز به حریم های خصوصی را داشته باشند وجود دارد بنابراین تنها گذاشتن کودکان در این فضا خطرناک است؛شکارچیان آنلاین در این فضا همیشه به دنبال افرادی هستند که اطلاعات خود را به راحتی ارائه می کنند و کودکان بهترین طعمه برای شکارچیان آنلاین هستند.

این مقام انتظامی ادامه داد : نگه داشتن اطلاعات و جزئیات شخصی در فضای مجازی و عدم دسترسی عمومی به آن ها از ضروریات است ، نوجوانان و جوانان ما در این خصوص باید به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود و یا خانواده را در فضای سایبر منتشر نکنند ضمن اینکه مانع از به سرقت رفتن اطلاعات مهم و حساس در سیستم های رایانه ای شوند.

وی بیان داشت : والدین حتی الامکان باید با فعالیت ھای اینترنتی و آن چه فرزندانشان در این فضا می توانند انجام دھند آشنا شوند و راه ھای مقابله با آن را فرا بگیرند، والدین باید این واقعیت را بپذیرند که فرزندانشان، نسبت به آن ھا، بیشتر با فضای اینترنت خو گرفته اند، لذا اگر می خواھند در این مورد اقدامات مؤثری انجام دھند باید وقت بیشتری صرف کرده و این خلاء را پر کنند.

رئیس پلیس فتای کردستان در خاتمه با بیان اینکه هر چقدر بیشتر بدانید، بیشتر در امنیت خواهید بود، به بینندگان برنامه توصیه کرد منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا در آدرسwww.cyberpolice.ir را مطالعه کرده و در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک، از طریق ایمیل پلیس فتا به آدرس [email protected] و یا شماره تماس 2185915 مراتب را با پلیس فتای کردستان در میان بگذارند.


ویدیو مرتبط :
365 سرگرمی-بازی و سرگرمی-فعالیت و سرگرمی/کتابنامه