سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تذکر رسانه‌ای به روحانی در روزی که تکلیف استخدام معلمان روشن شد


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ نشست علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی پس از نشست غیرعلنی دو ساعته پارلمان برگزار شد.

بررسی لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری شخص ثالث، طرح اصلاح ماده 241 لایه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و طرح جلوگیری از پرداخت موراژ (خسات تاخیر) خسارت کشتی‌ها در دستورکار نشست امروز خانه ملت بود.

*تکلیف لاریجانی به کمیسیون عمران در ارتباط با سیل اخیر

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز، با اشاره به بارندگی‌های اخیر در کشور گفت: به دنبال بارندگی‌های اخیر ما شاهد جاری شدن سیل در برخی از استان‌های کشور بودیم که آسیب‌های جانی و مالی ر ا به مردم وارد کرد.

وی افزود: ضمن ابراز همدردی با اقشار مختلف مردم در این استان‌ها از دولت می‌خواهیم با سرعت عمل نسبت به رفع نیازهای آسیب‌دیدگان از سیل اقدام کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس نیز پیگیری‌های لازم را داشته باشد اعتباراتی که برای کمک به اسیب‌دیدگان سیل اخیر در دولت تصویب شده با سرعت بیشتری کمک‌رسانی‌ها انجام شود تا آلام آسیب‌دیدگان رفع شود.

لاریجانی در پایان درگذشت اخوی جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان و احمد نجابت اخوی حسین نجابت نماینده مردم تهران را به بازماندگان آنها تسلیت گفت.

*اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس

به دنبال آن اسامی تاخیر کنندگان آغاز جلسه علنی امروز، از سوی هیات رئیسه اعلام شد که این اسامی عبارت بود از:

1-احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان

2- روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران

3-غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا

4- احمد سجادی نماینده مردم فریمان

5- ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد

6- نادر فریدونی نماینده مردم فیروزآباد

*موافقت مجلس با کلیات لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه در مقابل شخص ثالث

در ادامه جلسه، نمایندگان مجلس کلیات لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با 147 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات این لایحه را مصوب کردند.

*تذکر کتبی نمایندگان به رئیس جمهور در مورد اظهارات وی درباره رسانه‌ها

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: نمایندگان در صحن علنی مجلس در حال امضای تذکری به رئیس جمهور در مورد جاسوس‌های در حوزه رسانه‌ بودند.

وی افزود: نمایندگان همچنین در این متن در مورد اظهارات رئیس جمهور در  مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطلبوعات نیز تذکر داده‌اند.

*موافقت مجلس با فوریت طرحی درباره استخدام معلمان

در ادامه این تذکر، نمایندگان دوفوریت طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین را مورد بحث و بررسی قرار داده و با 114 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از 196 نماینده حاضر در جلسه، به تصویب نرساندند.

وکلای ملت سپس یک فوریت این طرح را با 121 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از 197 نماینده حاضر در صحن علنی، تصویب کردند.

*تذکر باهنر به میهمانان نشست علنی امروز مجلس

با این موافقت، پس از آنکه یک فوریت طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استحدام معلمین در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با 121 رأی موافق به تصویب نمایندگان رسید، تعدادی از میهمانان حاضر در صحن علنی با کف زدن در پارلمان، از این مصوبه مجلسی‌ها ابراز خوشحالی کردند.

همین موضوع موجب تذکر محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، شد.

باهنر گفت: کف زدن در صحن علنی توسط میهمانان جلسه علنی، تخلف است؛ هر نوع اظهارنظر میهمانان پارلمان در جلسه علنی ممنوع است.

*کوچک‌زاده: ملت آذربایجان صاحب انقلاب است

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی امروز  پارلمان اظهار داشت: هر کسی با ملت ایران و سابقه آن، یا  حتی در دوران معاصر یعنی از زمان مشروطه تا به امروز آشنا باشد، آگاه است که اگر بخواهیم در راستای یاری اسلام قومی را محاسبه کنیم، مردم آذربایجان نقش اول را داشته‌اند.

وی افزود: بدون غلو و اضافه‌گویی باید حقیقتی را که از تاریخ انقلاب ایران فهمیده‌ام، بگویم و آن اینکه «ای کوردل‌ها! بدانید سخیف‌ترین و بی‌نتیجه‌ترین کار این است که بخواهید مادر را از بچه جدا کنید.»

کوچک‌زاده بر همین اساس یادآور شد: اگر بخواهیم حساب قومی کنیم -که البته صحیح نیست- ملت آذربایجان مادر انقلاب است، ای دشمنان کوردل! آیا فکر می‌کنید با دامن زدن به یک موضوع که اگر چه در آن اشتباه رخ داده است و مسئولان صدا و سیما به اندازه کافی عذرخواهی کرده‌اند و ملت آذربایجان هم راضی به زدن بر سر مظلوم نیست، می‌توانید مادر را از فرزند جدا کنید؛ کور خوانده‌اید.

نماینده تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ملت آذربایجان نیازی به تملق ندارد و صاحب انقلاب است؛ این حرف دل رهبر است که "آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی".

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
روزی که باب افجی استخدام شد