سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در تصادف مرگبار میدان فاطمی چه گذشت؟


میزان/ عصر روز شنبه 28 آذر حوالی ساعت ۱۵ یک دستگاه خودرو با عابر پیاده ای،خانم ۴۵ ساله، در حوالی میدان فاطمی تهران برخورد می‌کند که مصدوم به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روز شنبه 28 آذر، در نزدیکی بیمارستان سجاد در میدان فاطمی تهران تصادفی روی داد که موجب مرگ یک خانم شد. در پی این رویداد انتقادهای زیادی از سرعت عمل نداشتن اورژانس بیمارستان و پرسنل آن در فضای رسانه ای و مجازی مطرح شد.

منصور آذریان رئیس بیمارستان سجاد، بهزاد عباسی شاهد عینی، دکتر پایدار معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایران و دکتر محمود مشهدی زاده جراح اعصاب در برنامه گفت گوی 18:30 روز گذشته شبکه خبر، این موضوع را بررسی کردند.

منصور آذریان با تشریح حادثه گفت: حدود ساعت 14 و 45 دقیقه عصر روز شنبه28 آذر، خانم 45 ساله ای که بر اثر سانحه اتومبیل دچار مصدومیت شده بود، به دست کادر درمانی این بیمارستان به مرکز اورژانس منتقل شد.

وی افزود: این فرد در جریان سانحه رانندگی محدوده میدان فاطمی(نزدیک بیمارستان سجاد) دچار مصدومیت شد که کادر درمانی بیمارستان پس از مشاهده حادثه، مصدوم را به بیمارستان می رسانند و با استفاده از امکانات و تجهیزات کامل و مناسب درمانی اقدام می کنند.

آذریان با بیان اینکه وضع عمومی فرد مصدوم هنگام انتقال به بیمارستان بسیار وخیم بود گفت: کادر پزشکی بیمارستان سجاد بلافاصله این خانم مصدوم را به وسیله برانکارد به قسمت اورژانس بیمارستان منتقل کردند و تمامی اقدامات پزشکی برای احیاء مصدوم را انجام دادند.

مدیرعامل بیمارستان سجاد با بیان اینکه مصدوم به دلیل ضربه شدید از ناحیه گردن و سر دچار شکستگی شده بود اظهار داشت: این فرد بلافاصله به قسمت مراقبت های ویژه (icu) منتقل شد و تحت اقدامات درمانی پزشکان ویژه بیمارستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ایشان به دلیل شدت جراحات وارد شده دچار ایست قلبی شد و متاسفانه پس از گذشت 75 دقیقه در ساعت 17:30 روز شنبه28 آذر، جان خود را از دست داد.

آذریان تاکید کرد: انجام هر گونه خدمات امدادی و درمانی شهروندان در خارج از بیمارستان برعهده اورژانس است اما با توجه به مسئولیت پذیری کادر پزشکی بیمارستان، پیش از رسیدن عوامل اورژانس این مصدوم تصادفی تحت درمان قرار گرفت.

حسن عباسی شاهد عینی حادثه گفت: حدود ساعت 15 عصر روز شنبه، وقوع حادثه رانندگی در حوالی میدان فاطمی و مصدوم شدن یک عابر پیاده به مرکز اطلاع رسانی اورژانس تهران اعلام شد و بلافاصله تکنیسین های اورژانس به همراه دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد: قبل از حضور عوامل اورژانس در محل حادثه، فرد مصدوم به دست کادر پزشکی به بیمارستان سجاد که در نزدیکی محل وقوع سانحه واقع شده است، منتقل شد.

پایدار معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایران گفت: در حیطه پزشکی وظایف هر فرد و گروهی به دقت تعریف شده است، در رابطه با حادثه مرگبار میدان فاطمی هیچ مسئولتی متوجه بیمارستان سجاد نیست و هراقدامی که این بیمارستان برای این بانوی 45 ساله انجام داده کاملا اخلاقی و فراتر از وظایفشان بوده است.

محمود مشهدی زاده جراح اعصاب با اشاره به وضع اضطراری مصدوم هنگام انتقال به اورژانس بیمارستان سجاد خاطرنشان کرد: مصدوم پس از انتقال به بیمارستان سجاد سریعا به بخش اورژانس منتقل شد و کادر پزشکی متشکل از جراحان، کادر ارتوپدی، بیهوشی و پزشک عمومی بر بالین بیمار حاضر شدند. بر اساس بررسی ها مصدوم از ناحیه جمجمه به دشت دچار ضربه شدید شده بود تا جایی که بخشی از بافت مغز بیمار به بیرون ریخته بود علاوه بر اینکه بیمار علاوه بر جمجمه، دچار شکستگی هایی هم در ستون فقرات شده بود.

امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور دیگر میهمان برنامه گفت: با توجه به حجم بالای ترافیکی در میدان فاطمی و نبود خط ویژه امداد، طبیعی است که نیروهای امدادی با تاخیر در محل حادثه حاضر شوند از سوی دیگر بر اساس اعلام پزشکان متخصص بیمارستان سجاد، صدمات بیمار بسیار شدید بوده است در نتیجه دیر یا زود رسیدن اورژانس تفاوتی در وضع بیمار نداشت.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
هلالی-بهمنی-مختاری-میدان فاطمی