سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف ششمین گور دسته جمعی کردهای ایزدی در سنجارعراق


کشف ششمین گور دسته جمعی کردهای ایزدی در سنجارعراق

ایرنا/ یک مقام محلی عراقی امروز (شنبه )از کشف ششمین گور دسته جمعی حاوی 110جسد درشهرسنجار خبر داد.

به گزارش السومریه نیوز، محمد خلیل فرماندار سنجار گفت: این گور نیز متعلق به کردهای ایزدی است که بعد از اشغال سنجار توسط گروه تروریستی داعش کشته شده اند.
وی افزود: گروهک تروریستی داعش این گور دسته جمعی را پیش از فرار از شهر سنجار بمب گذاری کرده بود.
خلیل همچنین گفت: با کشف این گور دسته جمعی 110 نفره متعلق به کردهای ایزدی ، تعداد گورهای دسته جمعی کشف شده طی دو هفته گذشته از زمان آزادسازی شهر سنجار به شش گور دسته جمعی رسید.
گروه تروریستی داعش در جریان حمله به منطقه شمالی عراق در تابستان سال 2014، شهر سنجار را اشغال کرد و هزاران نفر از اقلیت مذهبی ایزدی این شهر را کشت و به اسارت گرفت.
در این مدت شمار زیادی از زنان ایزدی شهر سنجار به بردگی جنسی وا داشته شدند.
در همین حال، نیروهای کرد عراقی دو هفته پیش در جریان یک عملیات دو روزه تروریست های داعش را از این شهر بیرون راندند.
عملیات باز پس گیری سنجار از سه جبهه آغاز شد و در جریان آن هفت هزار و 500 پیشمرگ کرد شرکت داشتند.
در حمله داعش به شهر سنجار عراق در سال 2014 بیش از 50 هزار ایزدی ناگزیر به فرار از خانه و کاشانه خود شدند و این گروه تروریستی پس از اشغال شهر، مرتکب جنایت های هولناکی در آن شد.
گروهک تروریستی تکفیری داعش ازخرداد ماه سال گذشته تاکنون برخی مناطق را در عراق و سوریه به اشغال در آورده و طی این مدت جنایت های هولناکی را مرتکب شده است .
این گروهک تروریستی به ساکنان مناطق تحت اشغال خود اجازه خروج نمی دهد ، از آن ها به عنوان سپر انسانی در مقابل حملات نیروهای دولتی استفاده می کند و از سوی دیگر با قوانین خود ساخته خود مشکلات زیادی برای آن ها ایجاد می کند.


ویدیو مرتبط :
کشف گور دسته جمعی ایزدی های کرد در سنجار عراق