سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفي کتاب/ "چهره ام پوشيده ب&


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.12 - 11:26

معرفي کتاب/ "چهره ام پوشيده بهتر" آخرين اثر محمود استاد محمد

کتاب افراز/ محمود استاد محمد در سال ۱۳۲۹ در محله دروازه دولاب تهران به دنيا آمد. وي فعاليت نمايشي خود را در نوجواني پس از آشنايي با استادش محمد آستيم و سپس نصرت رحماني و عباس نعلبنديان و با بازي در نمايش هاي بيژن مفيد و عضويت در آتيله تئاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ با بازي در نمايش «شهر قصه» (در نقش خر) به شهرت رسيد. وي همچنين در سال ۱۳۴۸ در نمايش «نظارت عاليه» به کارگرداني ايرج انور به ايفاي نقش پرداخت. وي پس از انحلال آتليه تئاتر، در سال ۱۳۵۰ به بندر عباس سفر کرد و در آنجا گروه نمايشي «پتوروک» را تشکيل داد. وي در سال ۱۳۵۱ دوباره به تهران مراجعت نمود. محمود استاد محمد پس از نوشتن نمايشنامه هاي متعدد، در سال ۱۳۶۴ به کانادا مهاجرت کرد. وي در سال ۱۳۷۷ دوباره به ايران باز گشت و فعاليت هنري خود را از سر گرفت. او در صبح پنج‌شنبه سوم مرداد ۱۳۹۲ به دليل سرطان کبد در بيمارستان جم تهران درگذشت.
وقتي فهميد رفتني است به تکاپو افتاد. سراسيمه و سرگشته، نگران روزهاي اندک پيش رو بود و درياي کارهاي ناتمام... از کجا شروع کنم؟ نمايشنامه‌هاي نيمه‌کاره، طرح‌هاي عقيم‌مانده، ناگفته‌هاي لاله‌زار. ناگفته‌ها... ناگفته‌ها.
اما مگر درد و رنج سرطان امانش مي‌داد؟! خوره به جانش افتاده بود و به هيچ صراطي مستقيم نمي‌شد. جنگ نابرابري بود، جنگ محمود استادمحمد با همه تُردي و نازک‌دلي‌اش در برابر عفريت حرامزاده‌ي اين درد بي‌درمان.
به پايان نزديک مي‌شد و خوب مي‌دانست مفر و مخرجي در اين راه نيست پس تنها يک اميد باقي ماند، چاپ و نشر کتاب پيش‌رويتان...
چهره‌ام پوشيده بهتر (يادداشت‌هاي مطبوعاتي)
ناشر: افراز
قيمت: 150,000ريال

نظر شما


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟