سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فولاد مبارکه یک بنگاه اقتصادی بزرگ و صادرات محور است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دکتر صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات به اتفاق هیئت همراه در دیدار با مدیر عامل و معاونت اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه یک شرکت بزرگ تولیدی و صادرات محور است  و بانک توسعه صادرات هم وظیفه تخصصی کمک به توسعه صادرات دارد ، لذا به این وظیفه تخصصی خودش بخوبی اشراف داشته و کارشناسان نخبه نیز در این حوزه وجود دارند و امروز یک شرایط خوبی برای یک  همکاری استراتژیک می تواند شکل بگیرد.

در این دیدار که راهکارهای تسهیل صادرات محصولات فولادی مورد بررسی قرار گرفت دکتر صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات فعالیتهای این بانک را تشریح کرد و افزود: بانک توسعه صادرات یک بانک دولتی است که با هدف کمک به توسعه صادرات کشور و افزایش حجم تجارت خارجی کشور و  همچنین تسهیل تجارت خارجی ایجاد شده و وظیفه تأمین مالی صادرات و واردات و تسهیل تجارت خارجی کشور را به عهده دارد.

وی با اشاره به شرایط پسا تحریم و خارج شدن بانک توسعه صادرات از تحریم، اذعان داشت: ما می توانیم در حوزه های مختلف به صادرات فولاد مبارکه از نظر تأمین مالی مواد اولیه و یا تجهیزاتی که از خارج نیاز دارد، LC صادراتی و وارداتی، بروات و همچنین به LC هایی که به نفع فولاد مبارکه در یک بانک خارجی معتبر باز شده است، کمک کنیم.

صالح آبادی یادآور شد علاوه بر خدمات یاد شده، شرکت تأمین سرمایه آرمان که متعلق به بانک توسعه صادرات است می تواند با تأمین مالی برای فولاد مبارکه اوراق سلف کالایی در بورس کالا منتشر کند و تأمین مالی کوتاه مدت یک ساله ایجاد نماید که با این ظرفیتی که این شرکت ایجاد می نماید ،  فولاد مبارکه می تواند اوراق ارزی در بازارهای بین المللی از طریق بانک توسعه صادرات منتشر کند .

در این نشست امیر حسین نادری معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه نیز  گفت : بانک توسعه صادرات یک بانک عامل و تسهیل کننده برای صادرات کشور به شمار می آید و با توجه به اهمیت و نقش صادرات فولاد مبارکه ، این جلسه هماهنگ شد تا بتوانیم از طریق خدمات بانک توسعه صادرات که همواره کنار فولاد مبارکه بوده ظرفیت توسعه صادرات خود را افزایش دهیم.

وی تصریح نمود:  با توجه به رکود بازار یکی از راه های برون رفت از این شرایط، توسعه صادرات به عنوان یک فعالیت بنیادی باید در نظر گرفته شود .

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اظهار امیدواری کرد با توسعه این همکاری ها کماکان بتوانیم در صادرات انواع محصولات فولادی پیشگام باشیم.


ویدیو مرتبط :
صادرات 2 میلیون تن محصول فولاد مبارکه به بازارهای جهانی